Gjest Tale30 Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Dette er rart.. I morgen skal jeg liksom ikke opp og på jobb. Må innrømme at det gir en indre ro det å vite at jeg kan bruke de siste ukene til å ordne her hjemme og å forberede meg mentalt på det som skal skje. Jeg har vært 40% sykemeldt de siste ukene men jeg har gjerne blitt sittende overtid de dagene jeg har vært på jobb, så jeg har ikke i realiteten fått samlet hodet.. Det er liksom vanskelig å skjønne at jeg skal bruke det neste året på å bli kjent med et nytt lite menneske. Kjempespennende og utrolig skummelt! Jeg kjenner også at husmorgenet i meg begynner å våkne. Plutselig er jeg opptatt av å fylle fryseren, lage til mer skapplass osv. Noen som har tips til hva jeg bør fylle dagene mine med som kan gjøre det lettere når babyen er i hus? Hvilke middager er lure å lage til for å fyse ned for eksempel?
Mahari81 og den lille Bie <3 Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 Min også! Eller begynner egentlig på tirsdag, men skal ikke jobbe i morgen så....rart å tenke på at man skal ha så lenge "fri"..har mye å gjøre før jul, så ikke redd for å få tiden til å gå før fødsel....men tenker mye på hvordan dagene med babyen skal bli. Heelt nytt og ukjent! Jeg har tenkt å bake litt fylte horn,og litt sånn småmat som går fort å varme og spise innimellom amminga....spennede tid dette!!
Maya_1 Skrevet 7. desember 2008 #3 Skrevet 7. desember 2008 Jeg trodde jeg skulle komme til å kjede vettet av meg, å bare gå hjemme og ha fri. Og så trodde jeg jeg skulle få god tid til å få ordnet det siste i huset. Men selv har jeg blitt så kjempetrøtt og sliten på slutten, at jeg rett og slett fyller dagene med å sove Men stresser meg at jeg ikke har energi til å få gjort så mye her da..
Viktoria :) Skrevet 7. desember 2008 #4 Skrevet 7. desember 2008 Ikke noe problem å fylle tiden! Har selv hatt fri ett par mnd allerede fordi jeg mistet jobben og ikke har tenkt å søke på ny før slutten av permisjonen. Har ikke kjedet meg et sekund. Er i uke 33 og i fin form, så jeg trener, går turer, treffer venner som er i permisjon, leser bøker, handler julegaver og babyting, tatt opp gamle hobbyer som har stått på vent altfor lenge, jeg sover hver ettermiddag og er sammen med mannen min på kveldene. Har også lest det som er om fødsel, amming og babyer Kos deg . tiden går fort!
Gjest Tale30 Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 Ja, jeg får nok sikkert nok å gjøre. Det er mye å ta tak i. Uvant å få et slikt "husmor" fokus.. Vil liksom plutselig at alt rundt meg skal være så lunt og fint.. Vil ha fryseren full av mat, og er helt fjern i hodet på en måte.. Jeg har ikke vært så veldig opptatt av slike ting før. Har jo selvfølgelig villet ha det rent rundt meg, men ikke på denne måten..
gleder.meg Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 Ja, det er rart hvordan man "bygger rede" den siste tiden. Jeg har begynt å bake litt, og passer på at det alltid er passe ryddig og rent slik at det ikke er krise hvis jeg føder nå. Tenkte å lage pizzasnurringser å ha i fryseren. Ellers har jeg ikke plass til så mye middag der. Blir sikkert litt pastaposer og pytt i panne den første tiden;)
Gjest Tale30 Skrevet 8. desember 2008 #7 Skrevet 8. desember 2008 Det er genialt å lage en svææææær panne med hjemmelaget pastasaus og fryse ned i poser. Da kan man bare koke pasta og slenge en slik pose i kasserollen så vips har man hjemmelaget middag. Har man liten plass er det en ide å klappe posene helt flate og stable dem oppå hverandre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå