Gå til innhold

noen som har hjelpestønad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan beskrev dere behovet?

og gjekk det lang tid før dere fikk svaret om godkjent el ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer eg og på, så eg hjelper til med å dytte.

Legen på Haukeland sa til oss at vi hadde krav på hjelpestønad når ein har kronisk sjukt barn (barn som treng medisin fleire gongar dagleg over tid). Eg har sett på søknaden og skjønar ikkje heilt kva eg skal skrive og kor...

Er jo "berre" astma som er problemet her, synest liksom ikkje heilt vi kvalifiserer, men spesialisten som utreda tuppa sa jo at vi oppfylte krava...

Skrevet

et lite dytt

Skrevet

vis du sender meg et pm. og gir meg en e-post adr. kan du se min søknad. :) eg bere lurer på om andre gjorde det lignade:))

Skrevet

Ranveig r

du har post

Skrevet

Det spørs jo litt hva det gjelder da. Jeg har hjelpestønad til gutten min. Det er pga en feilstilling i føttene og jeg utformet søknaden etter hva vi gjør og hvilke behov han har.. Er vanskelig å hjelpe uten å vite hva det gjelder. :)

Skrevet

gutt: astma og atopisk eksem

jente: eggallergi, nøtteallegi og atopisk eksem.

Skrevet

Hmmm, trodde egentlig det skulle litt "mer" til jeg da men... Vi har sendt inn søknad sammen med en sosionom på barnerehabiliteringen... Tror det skal litt til for å få den gjennom på egenhånd jeg... Vi får svar rett over jul... Sendte inn i august... Og vi kvalifiserer til det, vi får sannsynligvis sats 2, kanskje også sats 3...

Skrevet

nei vi kvalifisera. har brev fra sjuk og legen :)

har kommet til over 10 timer per dag i medisinkse regler.

alt teller som de med "friske" barn slepper å gjøre. bare all kjøring og ekstra sykdom, lete frem medisiner ol.

bare lurte på om hvordan eg kan beskrive det. er ikke ute etter om vi har rett eller ikke.

nå har jenta sikkert melk eller gluten allergi ogso.

og skal skrive ny søknad om det stemmer etter jul.

hva har ungen din forresten? høres ikke gøy ut nei.

Skrevet

og. -atopisk eksem har mange "grader" jenta har det mye mye, ca 70 % på kroppen. har aldri en "fin" dag.

så vi bruker mye tid på å få på alle kremmer ol.

nav sier at vi skal tenke at hjelpebehovet skal tilsvare at de kan ansette en person til pliktene, og da må det bli noen timer slik at personen i det hele tatt kan ha en jobb hjemme hos meg. (det er bare teoretisk for å kunne sette en sum på det)

Skrevet

Vær obs på at det er vanskelig å få hj.stønad innvilget (hvertfall ønsket sats) og at det er lang saksbehandlignstid.

Vi har søkt flere ganger og fått avslag på ønsket sats mange ganger, avslaget gies med barnets alder som grunn.

Skrevet

hva mener de med barnets alder da?

eg trur ikke eg har skrevt det nøyaktig nok.

har ikke skrevet noe om ønsket sats?

Skrevet

Nå har jeg skrevet og sletta så mange ganger, jeg er så uendelig dårlig på å forklare meg.

Du trenger ikke skrive ønsket sats, du bare får en sats nav er i humør til akkurat den dagen søknaden din fattes :) har nok litt dårlig erfaring med nav jeg :-)

Skrevet

hehe. nei, du er ikke alene med den erfaringen. :\

ja, eg har ikke helt trua, men må no prøve når alle sier eg skal søke. :)

Skrevet

Du får ikke noe om du ikke søker, det er helt sikkert.

Og et evt avslag er jo til å ankes.

Skrevet

Det er jo et skjema som skal fylles ut og da er det jo punkter du skal fylle i. Der skal du også beskrive hva dere gjør og hvor lang tid dere bruker på det. Her kan du jo skrive at dere smører så å så lang tid feks.. Og litt om dette med tilrettelegging av mat..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...