Gå til innhold

Alkohol i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drakk røvin i svangerskapet jeg, frisk og fin jente fikk jeg:) drakk meg ikke dritings men kunne bli brisen:) dro ikke på fest og slikt, men koset meg hjemme

Skrevet

Jeg har liksom ikke hatt behov for å drikke alkohol i svangerskapet. Det er jo godt mulig at det ikke er farlig, men jeg klarer helt fint å la være i tilfelle det likevel er det.

Jeg elsker rødvin jeg, men jeg kommer nok ikke til å drikke noe før til sommeren. Det er jo veldig individuelt hva man gjør i ammeperioden da. De fleste jeg kjenner går på byen og gir babyen flaske disse kveldene. Jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det.. men det gjenstår å se :)

Skrevet

Det er noe som heter senvirkninger sånn til opplysning.. Synes det er helt skandale at damer som er gravide drikker seg brisne - fest eller ikke!

Det er faktisk helsedirektoratet som advarer mot å drikke alkohol, og selv et glass i ny og ne.. Dette baserer de på forskining og at man ikke vet hvor mye fosteret tåler!!

Skrevet

"Jeg drakk meg full hele svangerskapet og snuppa mi er ikke skadet"

Hvordan går det an å si noe sånt? Er snuppa di 50 år da eller?

Du vet jo aldri hvordan det har påvirket organer f eksempel.

Kanskje hun har fått svakere lever(et eksempel bare) og at det viser seg i en alder av 10 år.

Man kan ikke påstå at barnet er friskt når det er et spedbarn.

Det er skader som kan oppstå senere. Kanskje man aldri kan relatere det til alkoholen f eksempel, men hvorfor ta sjansen.

Alkoholen påfører jo ikke barnet noe positivt hvertfall..

Skrevet

Jeg synes ni måneders avhold ikke er et tap, det gjør meg ingenting å ikke drikke den lille perioden jeg har et annet menneske i magen.

Nå skal det jo også sies at jeg fant ut jeg var gravid 3. juledag, etter fire julebord med overdrikking. Du skal tro jeg var nervøs da.

Skrevet

"Jeg drakk røvin i svangerskapet jeg, frisk og fin jente fikk jeg:) drakk meg ikke dritings men kunne bli brisen:)"

Du vet kanskje ikke at de mest vanlige bivirkningene for barnet er de som kommer senere i livet? F.eks lærevansker, konsentrasjonsproblemer, vansker med å tilpasse seg sosialt, søvn og spiseproblemer og psykiske lidelser som VOKSEN!

Det skader fosterets hjerne, men i såpass "liten" grad at man ikke kan se det på barnet.

Fosteret får akkurat lik promille som deg, men opprettholder den MYE lenger enn deg! De har ikke nedbrytningsmekanismen som vi har! Alkohol er faktisk verre for et foster enn tobakk, kokain og heroin!

Grunnen til at graviditet og alkohol ikke varsel om med store bokstaver, er fordi det er så mange som drikker før de vet de er gravide, og at man ikke ønsker å skape unødige bekyringer og eventuelle aborter pga dette. Jeg drakk selv før jeg visste at jeg var gravid. Men selvfølgelig ikke etter det. At du faktisk kan sitte å påføre barnet ditt sånt er helt utrolig! Jeg blir så provosert!

Skrevet

pøh, tøv! største jenta mi er 18 og hun har ingen problemer selv om jeg drakk litt i svangerskapet. røkte hasj gjorde jeg også

Skrevet

Hun er 18 ja, og da vet du automatisk hvordan ting er om 5 år? 10 år?

Skrevet

hahahahahaha får sikkert plutselige senvirkninger som 30 åring! hahah

Skrevet

Jeg for min del velger iallefall å tro på det forskerne sier. Å droppe å drikke i 9 mnd er bedre enn å risikere noe som helst, veldig dårlig eller bare litt dårlig..

Skrevet

Jeg skjønner ikke (så lenge man ikke er alkoholiker), hvorfor man må smake på 1 slurk øl engang under svangerskapet jeg..

Hva gir den ene slurken deg?

Å det å drikke seg brisen skjønner jeg ikke at man klarer når man har en liten baby i magen. Stakar babyen som ligger forsvarsløs i magen å er fyllesyk, for ja, den kan bli det den å.

Hva er så virkig med den alkoholen? 9 mnd. burde man klare så lenge man ikke er alkoholiker. De som røyker f. eks. er jo avhengige av røyken.

Men hvis man ikker er avhengig av alkoholen, hvorfor ikke velge å holde seg helt borte de 9 mnd. det tar?

Skrevet

Desverre er det noen som er så egoistiske at de tenker på seg selv før de tenker på det stakkars lille barnet sitt!

Skrevet

Kjenner det koker inne i meg når jeg leser dette!!!

Skjønner ikke hva det går av folk når de finner på å drikke når man har en stakkars liten uskyldig unge inni magen sin.

Slutta å drikke den dagen jeg prøvde å bli gravid og skal ikke smake en dråpe før jeg er ferdig med ammetiden. Det er det minste jeg kan ofre for barnet mitt (og ikke minst meg selv)

Barnet FØRST - Deg etterpå.....

Men det er MIN mening :)

Skrevet

Kan ikke skjønne at noen faktisk har lyst på alkohol engang når de er gravide.

9mnd uten alkohol er ikke lenge, og det er verdt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...