Gå til innhold

Da har vannet gått og.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har vært på ullevål, ble satt på bleie og sendt hjem igjen....... Er det normalt? Har litt vondter men ikke rier ennå....Føler meg bare litt dårlig og respektløst behandlet...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner det, men du fikk vel beskjed om hva som skal skje videre? Du skal vel vente på at riene tar seg opp (særlig hvis du er førstegangs) og fått beskjed om når du skal ringe igjen? Hvis ikke, vet jeg at de kan være ELENDIGE på informasjon på Ullevål av og til.

Men når vannet går må man ofte inn for en sjekk. Er alt OK, er det best å gå hjemme til riene er såpass tette og krafige at fødselen begynner å nærme seg. Men bare ring hvis du føler deg usikker, det skal du ikke føle at er noe problem!!

Gratulerer med nærstående fødsel og lykke til!!!

Skrevet

Takk takk :)

Jeg skal tilbake i morgen kl 09 og få gele hvis det ikke har skjedd noe før det. Er førstegangs så trodde liksom at fødselen var igang når vannet gikk.... Men men nå ser jeg hvertfall lys i tunellen! Men syntes ullevål suger , masse rare folk som jobber der!

Skrevet

Jeg har dessverre hørt flere som sier det. Men nå har du jo vært borte i noen av disse, så da er det sikkert noen nye når du skal føde. Og det er jo det som er viktigst!

Håper alt går bra, som regel kommer riene av seg selv etter vannavgang. Men det kan jo ta litt tid, akkurat som det tar tid når riene starter og før man kan reise inn til sykehuset. Fordelen for deg, er at nå VET du at du skal føde, og du slipper å være redd for at riene stopper opp!

Skrevet

Da jeg fikk gutten min i fjor begynte fødselen med at vannet gikk lørdags formiddag i halv 11 tiden. Vi ringte sykehuset og kjørte inn for en sjekk. Siden riene ikke var kommet i gang ble vi også sendt hjem. Vi fikk beskjed om at jeg ville bli satt igang søndagsmorgen dersom ikke ting skjedde naturlig.

Om kvelden i halv 10 tiden begynte riene. Frem til da viser det seg i etterkant at jeg hadde åpningsrier, bare at jeg ikke kjente dem!! Så da riene kom med 5 min mellomrom i 11 tiden reiste vi inn på nytt, da hadde jeg 4 cm åpning. Så gikk det slag i slag og i 6 tiden kom gutten vår.

Forstår du kanskje syns det var litt rart, men det er bedre å være hjemme og slappe av enn å sitte på sykehuset og vente. Dersom riene ikke allerede er i gang på deg, så prøv å slappe av så mye som mulig til de begynner. For at vannet går er et sikkert tegn på at fødsel er i gang!! -i morgen en gang ligger nurket på brystet ditt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...