Gå til innhold

teutonia Mistral vs Prestige? (samme som barnevogn debatten)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aner ikke hvem av de jeg skal velge... Syntes Mistral var ett bittelite hakk bedre å trille (enda det nesten er samme vogna) Prestige har avtagbar sitteinnsats så man kan ha på fashion bag om det skulle bli en til om noen år.... Noen med innspill???

Noen som forresten har peiling på hvilke som er de beste hjulene? Var jo 3 å hvelge mellom ....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mistral til jenta mi på 2 år og er veldig fornøyd. Har lufthjulene og er fornøyd.

En i barselgruppa mi hadde prestige og duobag. Ville heller gått for duobaggen istdenfor fashion bag, da den er så kort-.

Skrevet

Har prestige kombivogn, stort sett fornøyd!:) men bagen var litt liten, den gikk til nøds frem til 6 mnd så tok vi den ut. grei sportsdel. den er jo høyere enn mistralen da, den syns jeg er hakket for lav (både for meg og samboer) åsså kan man skifte kjøre retning med håndtaket ( kanksje på mistralen også?..) og det var veldig kjekt om sommern!

Vi har brukt vanlige hjul på asfalt og sti, mens vi har byttet til lufthjul nå som det er snø og is.

Skrevet

Hadde mistral til nr 1 og kommer til å kjøpe en nyere modell til nr 2 og er kjempefornøyd. Snakket med ei venninne som selger disse vognene og hun sa at i prinsippet så er det bare den avtagbare sports/sittedelen som er forskjellen. Ellers har de akkurat de samme funksjonene og jeg syns ikke høyden var mye å skjelne på heller.

Softbagen har ikke madrass (eller mulighet for Teutonias madrass), men det har både hardbagen og fashionbagen - for de som er opptatt av sånt. Jeg syns likevel at softbagen var grei nok - barnet vårt kommer uansett til å ha lammeskinn oppi dersom han ikke er allergisk.

Hadde luftkanalhjul sist gang og var ikke strålende fornøyd. Småstein har trengt seg inn i kanalen så jeg har nå "ranglehjul" på gamlevogna. Nevnte venninne anbefalte faktisk også de "punkterbare" hjulene - som hun har hatt på samme vogn til 2 unger og kun punktert èn gang, og det var til gjengjeld på en tegnestift innendørs på handlesenter. KOmmer til å ha disse hjulene på vogna til nr 2.

Skrevet

Forresten - prestige kan man klikke babystol på (husker ikke hvilken) om man bryr seg om sånt. Jeg har aldri brukt vogna til det med nr 1, men fant tilfeldigvis ut at acta graco-stolen vår lot seg klikke på den bøylen på sportsdelen likevel, hehe.

Skrevet

åh takker for mange fine svar dere:) Mini er jo 8mnd så det er kun sportsvogna vi skal ha. Men det blir jo sikkert en til om en stund så da tenker vi at det kan være ok med Prestige og mulighet til fashion bag. Høres ut som det er luftjulene som er de mest ideelle da:) Tusen takk for hjelpen asså!

Skrevet

Jeg har Prestige og er veldig fornøyd med den. Liker at den er høyere enn Mistralen, det blir da bedre plass under vognen og ungen ligger ikke så nært bakken.

Jeg fikk baby i april så valgte å bruke mykbag i sportsvogdelen og ikke kjøpe hardbag. Har også sportsvognforlenger så når jeg tok ut mykbagen ble vognen fortsat som en bag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...