Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 hva skal til for at jordmor skjekker modning? skal på kontroll på torsdag er da bare 2 dager over termin, kan hun skjekke da?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 Jeg spurte i alle fall legen min på den kotrollen og da sjekket han. Men han pleide ikke sjekke med mindre man selv spurte )
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2008 da tror jeg rett og slett at jeg bare ber om det=)
sweetbaby*11.12.08+29.10.10* Skrevet 7. desember 2008 #4 Skrevet 7. desember 2008 Jeg fikk sjekket modningen sist jeg var hos jm i uke 37 + 4. Det var jm som foreslo det da jeg har lang tur til sykehuset og det ikke er en tredelt ordning for jm med en periode uten vakt. Men jeg tror det bare er å be om det, det er jo godt å vite, så kan en føle seg litt tryggere =)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 7. desember 2008 #5 Skrevet 7. desember 2008 Jeg skjønner ikke dette, jeg. Spurte JM min sist svangerskap, og hun sjekket ikke modning sa hun. Hun sa det var fordi man kunne gå uker med noen cm åpning samtidig som man kunne modnes plutselig og veldig raskt. Det hadde derfor ikke noe å si. Torsdag var jeg på sykehuset for sjekk pga lite liv. Alt sto bra til, men jeg forklarte at jeg har slitt med lurerier etc. lenge, og lurte på om de kunne sjekke modningen. Men det ville de ikke. JM på sykehuset sa at det ikke var vits i å begynne å "styre oppi der" med bakterier og greier før det var ordentlige rier på gang!! Men her inne er det jo stadig folk som får sjekket modning.....
melis Skrevet 7. desember 2008 #6 Skrevet 7. desember 2008 Jeg var inne på sykehuset i uke 32 med rier, fødselen ble stoppet, da det hadde begynt å modnes. Måtte være på sykehuset i nesten 3 uker, og da jeg reiste hjem trodde jeg at jeg ville føde snart... I uke 38 var jeg igjen inne på sykehuset, men da var det bare maserier som gav seg. Det ble målt 2 cm åpning og ble sendt hjem da det roet seg seg helt. Nå er det 12 dager til termin, og det har enda ikke skjedd noe. Har prøvd det meste av kjerringråd den siste uka..men ser ut til at jeg går ut tida selv om det har begynt å modne!! Begynner å bli veldig utålmodig da jeg egenlig har trodd det skulle bli fødsel allerede i uke 32.. ! Er veldig glad for å ha kommet så langt som jeg har, men nå kan det godt skje noe snart..
Nagilimia Skrevet 7. desember 2008 #7 Skrevet 7. desember 2008 Jeg spurte om hun kunne sjekke modning forige onsdag 3 dager før termin. Det er nok forskjellig praksis ute å går. Hun ville gjerne sjekke, men tror ikke hun hadde gjort det hvis ikke jeg hadde spurt. Jeg sa at jev viste jo at det ikke har så mye å si, annet enn for i gangsetting da. Man kan jo gå flere uker med 2-3cm og er man ikke moden kan alikevel riene begynne, men er jo litt morsomt å vite da.... Føler jo kansje at det er litt mer "håp" hvis man er moden liksom... og for at sex skal ha noe å si, må man være litt moden http://www.babyverden.no/templates/Article____68551.aspx Der er veldig bra det som står der ang ingangsetting hvis du ikke allerede har lest det...? Det med "å styre oppi der" og at det er forskjellig praksis om jordmødrene gjør dette, er jo en sånn typisk "at de lærde strides sak". Slik jeg tenker kan man ha sex med mannen sin, og for å si det sånn så er det ikke akkaurat slik at mannen min steriliserer "junior" med sprit før vi har en hyrdestund. Så argumentet med bakterier føler jeg forsvinner litt. For når min jordmor sjekket var det med sterile hansker. Hvis vannet har gått så vil jo ikke de fleste jordmødrene sjekke, men da skal man jo ikke ha sex heller pga infeksjonsfare. Så det er jo bare å spørre så finner du ut om hun er en jordmor som sjekker, eller en som "ikke sjekker" Jeg var foresten umoden med 1 cm åpning...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå