Gå til innhold

spr.mål ang. krybbedød.. samme som 3.trim


DesLykke08<3SepLykke12

Anbefalte innlegg

jeg bare lurer litt..

jeg vet ikke om det er flere som har begynt å tenke på det, men jeg spør allikevel.. (skal til min 1ste JM time på tirsdag og kan kanskje høre litt der også)

leste litt om dette her da.. samsoving med foreldre som røyker, at ungen har det for varmt og at dyna dekker til ansiktet- det er ting jeg har hørt om før.. men så kom jeg over en side babysafe.no, som selger laken pga en forsker fra NZ har sagt at det kommer gasser fra madrassene som kan forårsake krybbedød.. jeg har selv kjøpt madrass og seng fra ikea, i skumgummi..? burde man bytte madrass, eller?

huff, plutselig er det så mye å tenke på- eller så er det jeg som er hysterisk- men jeg synes det er greit å finne ut av slike ting..

hva har dere gjort, vil/skal gjøre?

jeg mener ikke å lage noen form for hysteri, men on noen har noe konkret å komme med- ikkebare synsing..

har en vennime som har ett sånn krybbedød teppet med pustealarm- dette har hun arva og ikke vet hvor det kommer fra.. noen som vet?

og jeg som trodde alt skulle bli bedre på slutten av sv.skapet.. hehe=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har også lest dette, men søker du litt på det på nettet finner du ut at ikke alle er like imponert over denne professoren.. Jeg tenkte jeg måtte skaffe meg dette lakenet når jeg leste på hjemmesiden deres, men har nå valgt å droppe det. det virker litt sånn "humbug...".. MEN på den annen side.. det er jo ikke kjempedyrt.. 250kr?? for det lakenet, og det kan jo ikke skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg så dette.. fikk en adresse: http://www.lub.no/oslo/lub.nsf/id/5DA6B71EE38B6AB6C12571D8004CF592?

 

som dette stod.. jeg mener når ikke de har gått ut med en anbefalning, og som du sier så kan jo dette virke litt humbug.. ikke vet jeg.. men jeg tror jeg 'driter' i det jeg og da..

fant det jeg egentlig jeg var på jakt etter i 1ste omgang, bebysense.

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krybbedød er et tema som har skapt mye panikk og diskusjon di siste tiårene. men, ingan kan gi et svar på hva som egentlig skjer. Det er jo berfor det heter krybbedød, fordi det er et "mysterium" som dessverre rammer noen....

 

Jeg har faktiska aldri tenkt på dette som en mulighet, og jeg skal føde når som helst. Det beste er vel å gjøre det man kan gjøre for babyen sin, uten å få angst for alle mulige negative utfall. Babyen "smittes" tross alt av foreldrenes holdning. Nyt den lille og slutt bekrymre dere for allle "hvis", "kanskje", "hva om" osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, ja er'u gæren, men det er jo alltid greit å spørre om man lurer.. det er jo bedre det, enn å gå gnage, spør du meg ihvertfall.. det letter jo litt på trykket det og som kanskje han i magen merker..

nei jeg vet jo at det er ingen som har noe svar, men det er jo bedre at man gjør ting som at misnker risikoen ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...