Gå til innhold

spr.mål ang. krybbedød

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg bare lurer litt..

jeg vet ikke om det er flere som har begynt å tenke på det, men jeg spør allikevel.. (skal til min 1ste JM time på tirsdag og kan kanskje høre litt der også)

leste litt om dette her da.. samsoving med foreldre som røyker, at ungen har det for varmt og at dyna dekker til ansiktet- det er ting jeg har hørt om før.. men så kom jeg over en side babysafe.no, som selger laken pga en forsker fra NZ har sagt at det kommer gasser fra madrassene som kan forårsake krybbedød.. jeg har selv kjøpt madrass og seng fra ikea, i skumgummi..? burde man bytte madrass, eller?

huff, plutselig er det så mye å tenke på- eller så er det jeg som er hysterisk- men jeg synes det er greit å finne ut av slike ting..

hva har dere gjort, vil/skal gjøre?

jeg mener ikke å lage noen form for hysteri, men on noen har noe konkret å komme med- ikkebare synsing..

har en vennime som har ett sånn krybbedød teppet med pustealarm- dette har hun arva og ikke vet hvor det kommer fra.. noen som vet?

og jeg som trodde alt skulle bli bedre på slutten av sv.skapet.. hehe=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ok , takker=) tenkte at dette var en superb inverstering jeg da.. er vel sånne som meg som kjøper da kanskje...=) men det var godt å vite=) gammel madrass har vi jo ikke..!!=)

Skrevet

Eg tenkte litt på det, gla du skev dette innlegget, fikk bruk for linkene som ble nevt =) Nå skal det kjøpes ny og ren madrass vertfall ! :D

Skrevet

så bra=) jeg fikk bra med info selv.. og vet ihvertfall hva man ikke skal gjøre=)

Skrevet

Hmm. Har jo hørt om dette med røyking og dele felles seng og varme, men madrasser og det har jeg ikke hørt om. Bare bra at slike tema blir tatt opp, uten at noen skal mene at noen er hysteriske. Vi vil jo bare det beste for barna våre, og det finnes tusen "tenk viss" faktorer som vi kan gjøre noe med, med enkle billige løsniniger. Og da gjør vi jo dette, for teeenk viss!!!

Leste på disse linkene, og vi har kjøppt ny madrass og seng på Ikea. Vi ble anbefallt en skumgummimadrass av personale der som virket som hun visste hva hun snakket om. Hun mente at den med fjærer i var for hardt for små barn og sove på. Og vi skal ha overmadrass over. Denne kan vel ikke være for myk da???

Og vi har kjøppt inn soveskinn fra Nøstebarn. Korthåret, og kommer til å bruke gulpeklut under hodet til babyen. Kan soveskinn være farlige da??? Siden det stod "Vi anbefaler at madrassen er ren og at den er relativt hard slik at barnet ikke kan risikere å få nesen gravd ned i madrassen dersom barnet snur seg over på magen."

Skrevet

da har vel vi samma madrass tenker jeg.. hun dama på ikea anbefalte også denne skumgummin.. jeg spurte ikke da hvorfor, men jeg synes jeg husker at hun sa at hun hadde brukt dem selv ellerno'.. jeg tror hun også sa at denne madrassen med fjærer ble litt hard for spedbarn..

jeg har ikke kjøpt noe overmadrass, tenkte bare å kjøpe ett tisselaken.. men noen sier at det blir for klamt etc. men man beskytter madrassen da ihvertfall.. jeg vet ikke jeg.. tror jeg skal bare prøve meg frem.. må jo opp på ikea en dag uansett, så kanskje de vet no mer..

2 uker til termin, og jeg ekke halvveis.. joa, men ting tar tid for tida=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...