titinn Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Dette er noe som bekymrer meg litt nå i denne perioden av livet da en prøver på bli gravid. Min samboer røyker.. uvisst ca hvor mange pr. dag men ca 5-10 røyk hver dag. Er bekymret over at dette skal ødelegge våre sjanser for på bli gravid. Er sikkert dumt men leser om at røyking skader sæden til mannen. Jeg røykte litt tidligere men har sluttet pga ønsket om å bli gravid. Er det flere som har mann som røyker som prøver.. Er sikkert mange andre årsaker som kan ødelegge for sjansen å bli gravid, men tenker endel på dette. Har ikke nevnt det så mye til han, men tror nok at han ikke syntes jeg skal bekymre meg over dette, men jeg gjør det.........
Meg og gutten min :) Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 Min mann røyker mye. Han har drukket øl hver helg i mange år, og lever usunt. Eg har også fått i meg en del av denne røyken, noe eg ikke er happy over. Eg har også festet mye, og på vorspiel er det alltid mye røyk. Men vi vart gravide på 4. prøveperiode. Og nå er han innstillt på å kutte ned litt på røyken og slutte å drikke i helgene:) Eg var veldig bekymret for at det skulle ha noe å si, men det virket ikke som om det gjorde noe. Sluttet på pillen i Juli og vart gravid i november:) Men de sier de skal ha innvirkning på sæden, så ikke vet eg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå