Gå til innhold

Noen som har født med.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

....skikkelig VONDE hemoroider????

Jeg har en på str med ei drue baki der og den er SINNSYK vond!! INGENTING hjelper!! *snufs* Er så vondt at jeg går og er på gråten hele tiden! Den er utvendig by the way....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?????????????

Skrevet

hadde det med min forige fødsel. er det noe trøst så vil trykket som gjør at man blir plaget med sånn forsvinne når du har født. spør etter salve på føden etter du har fått hvis det ikke er blitt bedre. får du ingenting mot det nå? sceriprokt? ikke helt sikker på hvordan det skrives.

Skrevet

Uff,,stakkars deg...

Jeg holder på å lese Gro Nylanders bok "mamma for første gang" nå, å der sto det ett tips mot utvendige hemoroider som visstnok skal funke på selv de verste tillfellene.

Legg deg med rumpa tilværs (på kne, å overkroppen nedover), på den måten ligger forholdene bedre tilrette for at den skal tømmes.

Ta så is å legg på (pass på det ikke blir for kaldt, ha gjerne noe tynt stoff utover.) Ligg sånn i 20-30 minutter før du prøver å dytte hemoroiden inn igjen. Å dutt den inn hver gang den kommer ut etterpå.

(Har ikke erfaring med dette tipset selv da, men det sto i boken at det skal funke)

Masse lykke til :)

Etter hva jeg har hørt/lest før så merker man visst ikke så mye til hemoroidene når man ligger i fødsel...

Skrevet

Jeg har prøvd Sheriproct - funker ikke. Smører meg nå iherdig med Alcos Anal..tror ikke det heller funker. Hver kveld pakker jeg en isbit inni en våtserviett og iser ned til isbiten er borte. Det lindrer godt der og da, så jeg får sove noen timer hvertfall.. Men aldri i livet om det går and å dytte den inn.. den er sååå stor og vond!! :(

Kjennes ut som noen har kjørt noe STORT oppi, konstant spreng :(

Takk for tips hvertfall;)

Skrevet

Jeg også lurer på om det gjør vondt å føde med hemorider?

Har vært plaga med frem og tilbake i 5 år å skulle egentlig inn å opere i våres når jeg fant ut at jeg var gravid, men vi bestemte å vente til jeg hadde født. Har liksom blitt litt proff i å dytte dem inn, smøre med scheriproct, ise ned og ta alcos analstikkpiller som forebyggende. Så tips trengs ikke her :)

Jeg bare lurer at dersom jeg ikke blir kvitt den før fødsel (er 1 dag på overtid) om det kommer til å gjøre veldig vondt? Eller er man så smerteramma at det ikke merkes på en måte? Håper litt på det siste :)

Skrevet

Må si at jeg tror jeg skal takle og føde når jeg har kjent hvor vondt det er med hemorroider!! FYTTI!! Kjennest ut som noen har stappa noe STORT oppi rævva.. konstant spreng!! har ikke pusta skikkelig på hele helga pga smerter... helt forferdelig!!

Skrevet

Er det mulig å få fjernet den av legen? Kirurgisk lite inngrep kanskje? Har ikke peiling, men hemorroider er jo utposninger på blodårene i endetarmsåpningen, ikke sant? Kanskje det går an å få 'brent' av en.

Det går jo an å få 'brent' nesen når man lider av mye neseblod... kanskje det går an på tynne blodårer i rompa og??? Tynne blodårer under tynn hud er vel mye det samme selv om det er plassert forskjellige steder på kroppen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...