Gå til innhold

Nå er pepperkakehuset ferdig:-)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Og lille rosa er helt brun i fjeset etter alle nonstopene som måtte testes før, under og etter pynting;-D

 

Stor stas for en liten pike å pynte pepperkakehus for første gang:-)

 

Det er gøy å være tilskuer til alle de tingene som hun gjør for aller første gang og det forventningsfulle ansiktet som elsker nye utfordringer!

 

Hun har også vasket alle kjøkkenskapene utvendig idag, med egen klut og sprayflaske og jammen står hun på:-)

 

Det er jo supert at hun synes det er gøy, for det gjør ikke mamman, så da har faktisk lille rosa tatt seg av vaskingen i år:-) Selv om mamman tok en runde med kluten der det trengtes aller mest:-)

 

Nå er det leking med hest og stall som står på programmet før vi får besøk til pizzaspising:-)

 

Så var jammen enda en helg flydd forbi!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Soskeladebjune unger er så søtt.Å når di for aller første gang pynter hus,ja da er alt lov =)

Flink er hun å,som tar julevasken for deg.Det var jenta si det.

 

Vi har ikke kommet så langt vi.men det blir det blir..

 

Skrevet

Hehe, pepperkakehus er en højdare, mener jeg å huske fra jeg var liten!

Her har svigerfar dukket opp med fire hus han har laget, så vi skal i gang og pynte til helgen tenker jeg.

 

Fikk dere med dere oppskriften på melisglasur fra skravle her om dagen?

 

Eggehviter piskes luftige, melis blandes inn til du har passe konsistens - og IKKE noe vann. Da skulle man få perfekt melisglasur c",)

 

Syns helgene flyr forbi nesten litt for fort, jeg - for ikke å snakke om ukedagene...

Skrevet

Hehe, ja det en højdare:-)

 

Glasuren lagde jeg uten å piske eggehviten, blandet den med melis og noen dråper sitron. Den ble knall og ikke sånn rennende:-)

 

Hvorfor bruke lenger tid enn nødvendig liksom;-D Man lærer da å bli effektiv etterhvert!

Skrevet

Endelig fikk jeg også skrevet med på denne :)

Pepperkakehus er moro, selv om jeg sølte en dråpe knekk på tommelen min (au)!

 

Her var det også endel Nonstop og Seigmenn som forsvant underveis, men det bjuder vi på :)

 

Dessverre var veggene og taket til juksehuset jeg kjøpte på IKEA, gått i fillebiter, så etter litt lapping ble det til slutt en pepperkakehytte, he he...

 

PS Reveenka: du må ha noen dråper sitron eller eddik oppi melisen, da stivner den mye bedre. Jeg prøvde nemlig både med og uten, og med en best!! Gikk tom for melis på slutten, så jeg tok litt potetmel oppi uten at Karosnuppa så det. Nam nam, sa hun :)

Skrevet

Skal prøve ut metoden din, jeg da. Ingen grunn til å bruke mer tid enn nødvendig, nei.

 

Skrevet

potetmel, haha - slemme mammaen! Lure karosnuppa sånn... c",) c",)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...