Gå til innhold

Vi er kanskje strenge men

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg synes det er greit at han lærer seg at noen ting er goder og man kan ikke få lov til alt!

Vi har sagt at han får lov å se barnetv og slikt men han må ha ryddet romme sitt først. Dvs lekene som ligger på gulvet skal tilbake i kasser slik at vi ikke går å tråker på det...

Og i går så lekte han masse der inne og nå er det jo leker ut over hele gulvet, dvs jeg går inn og alt jeg tråker på er leker... Men han vil ikke rydde for det er for mye for han å rydde opp! Jeg har sagt at han må jo rydde opp for han har rotet, men det er ikke bare han for tante var der i går å lekte også, men ho er jo ikke her nå! Har også sagt at hvis han begynner så kan jeg komme å hjelpe han som en trøst for at tante ikke er her... men det er for mye... vil aldri rydde og bryr seg nå ikke... han er rett og slett frekk når han svarer og det finner jeg meg ikke i...

Sutrete stemme og lissom gråt funker ikke lengre på meg, og jeg synes ikke jeg har vært så streng nå i dag siden han og jeg har sett film, spist litt potetgull og slappet av... sa i fra at etter filmen så skulle han rydde rommet... føre filmen var ferdig så begynte han å leke. og når jeg skrudde av filmen så kom han med en gang og ville se tv. nei du ser ikke på og da kan du rydde rommet i stede.. ble da sur for at han ikke fikk det som han ville og tramper inn på rommet...

Han er 6 år....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det er spesielt strengt... Men Kanskje det er lettere for han å begynne hvis du hjelper han fra starten av og ikke skal komme etterhvert. (ryddinga altså)

Skrevet

Vanligvis er det ikke noe problem han vet at hvis han begynner med en gang uten tull og tøys så går det mye fortere.... Sa også hva jeg skulle gjøre i resten av leiligheten og foreslo at vi kunne lage en lek og se hvem som ble først ferdig! Han har nå kommet og sagt at han har begynt å rydde og om jeg kan komme å hjelpe. Har sagt ja at det skal jeg, og at han skal gå å forsette å rydde så kommer jeg!

Skrevet

Jeg er med på den at han godt kan rydde rommet sitt før han ser på film. Vi har ryddetid om kvelden før kvelds. For på dagen leker vi, om det er på rommet eller i stua. Ellers syns jeg du er litt streng..

Jeg lar fjernsynet stå på jeg, og så får han leke som han vil. Om gutten min vil leke litt mens filmen går, så er det helt greit for meg. En kan ikke forvente at barn skal oppføre seg som voksne og sitte i ro en hel film. De er spontan, og følger impulser hele tiden. De er sitt eget individ og må få lov til å leke som de vil, synes jeg.

Skrevet

Har en stedatter som er snart 6 år som nekter å rydde rommet oxo, skylder altid på at andre har rotet etc... ett styr hver gang. Hun får rommet til å se bomba ut på 5 minutter....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...