zikosmor:) Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 heisann:)jeg fikk en gutt i 2005,ble født med MASSE mørkt hår,og helt mørke brune øyne men lys i huden.fikk en liten gutt til i sep i år og må si jeg forventa det samme nå,så kommer han da,med ganske lyst brunt hår og BLÅ øyne,hehe hva er det??? moro,men er veldig spent på om han kan bli mørk som broren sin,noen som har opplevd det samme??har samme far altså
Bellinda Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 Min datter, som kom først, var heeelt lys, hvitt hår og blå øyne. Så kom nr to, og han hadde kullsvart hår og brune øyne. Nå har han blå øyne og er mellomblond, og hun er også mellomblond, men har grønne øyne. Barn kan fort forandre seg. Jeg ser på mine nå, guttungen har mye mer pigmenter enn jenta, hun blir rød og brent, mens han blir brun.
noggie Skrevet 7. desember 2008 #3 Skrevet 7. desember 2008 Kan jo ikke forvente at barna skal ha samme fargene, pigmenter er jo genetisk og disse kan hoppe over flere generasjoner. Broren min er helt hvit i håret, blå øyne, jeg er helt mørk med blå øyne og søsteren min er mellomblond med grønne øyne. Noen venner av mamma( begge norske) fikk en baby av koreansk utseende. Da ble det litt huskestue på føden og tilslutt dnatest. Så viste det seg at hans tippoldemor var fra Korea, men ingen visste det.
zikosmor:) Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. desember 2008 det er bare det at når han første var så mørk,tenkte jeg jo at det blir han neste også.er bare litt moro,kunne ikke tro di var søsken nesten,ikke akkurat nå iallefall,men han er jo bare 2 mnd da,så kan jo forandre seg masse,blir spennende og se iallefall:)
zikosmor:) Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. desember 2008 mannen min og hele familien hans har også sterke farger,det er derfor jeg tenkte at barna våre ville få di sterke farger på øyne og hår,vet at det kan gå over genrasjoner.
#Ariadne# Skrevet 11. desember 2008 #6 Skrevet 11. desember 2008 jenta vår ble født med masse svart hår og helt mørke øyne. hun er nå tre år, og har lyst brunt hår og brune øyne. gutten vår ble født med blå øyne og kritt hvitt hår. han er 4 mnd. ganske overasket jeg også , regnet med ett mørkt barn til. så det første jeg sa da jeg så han, var oj! se han er blond jo!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå