Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med deg? Det er en spennende fase etter operasjonen, håper at det står bra til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så hyggelig at du tenker på meg blond, det setter jeg pris på:)

Her er alt bare helt topp:) Har ikke hatt noen form for smerter i det heletatt, så jeg har vært superduper heldig! Det vondeste til nå har vært å sette veneflonen. Har ikke hatt luftsmerter engang, det sliter stort sett alle med. Maten som nå har gått fra flytende til mosa går også veldig bra, har til nå tålt alt jeg spiser. Så jeg er såååå happy om dagen, nesten ikket til å tro at det er sant:)

*klem* Bente

Skrevet

Så bra at det går så fint! Det sier en del når veneflonen var det verste.

Har du tatt den operasjonen som kutter en del av tynntarmen, eller var det bukplastikk? Hvordan ser du fram til julen i forhold til maten? Akspterer alle at du har endret kostholdet?

Skrevet

Ja, det er helt snårt at jeg ikke har hatt noen plager/vondter.

De har fjernet nesten hele magesekken og litt av tarmen. Oprasjonene jeg har tatt heter Gastric Bypass. Jeg spiser nå mosa mat, skal gjøre det til og med den 16 desember, da kan jeg begynne å spise vanlig mat. Til nå har jeg ikke reagert på det de fleste reagerer negativt på som egg og melk. De andre vanlige tingen er sukker og fett, det har jeg ikke vært noe særlig borti enda. Mel er også en ting mange reagerer på, det har jeg ikke prøvd. Har stekt omelett det gikk greit:) Så jeg tenker det blir litt juleskinke eller en karbonade på meg juleaften. Tror ribba blir i feiteste laget.

Det er ikke alle som skjønner hvorfor jeg har gjort det, men de kan jo mene hva faen de vil om. Det er jo jeg som lever med kroppen, å tar avgjørelsen om hva som er det beste for meg. Det er jo ikke bare, bare å ta en slik besluttning, det er jo et stort inngrep. Det er siste utvei vil jeg si. Jeg er veldig glad og takknemlig for at jeg har fått denne sjansen:) I dag var vi i bursdag, jeg hadde med meg egen mat, kaker tørte jeg ikke smake på, ikke gele og sjokoladepudding heller. På sikt kan jeg sikkert ta bittelitt om jeg tåler det. Det vil tiden vise. Gidder ikke ta noen sorger på forskudd, det er bare å prøve seg frem hjemme, før en går bort å spiser det samme.

Skrevet

Jeg kjenner ei som har tatt samme operasjon og hun har fått det veldig bra, føler seg ikke så annerledes lenger. Har du kontakt med noen andre i samme situasjon eller føler du ikke behov for det?

Skrevet

Jeg har heldigvis et stort nettverk av likesinnede. Annen hver onsdag er det selvhjelpsgruppe her i byn, der er vi alt fra 5 til 30 stk, noen har nylig søkt, andre klarer å gå ned på egenhånd, mens andre ble operert for 1 uke siden til 4-5 år siden. Så her henter jeg mye hjelp og støtte. Vi er 4 jenter som møtes veldig ofte, trener sammen osv, de gir meg super mye. Er de alle evig takknemlig, uten dem hadde jeg ikke vært så godt forbredt både i kropp og sjel som jeg faktisk var til operasjonen. Så vi har veldig god kontakt, er sammen flere ganger pr uke.

Gleder meg til de 6 første ukene er over, da kan jeg begynne å trene igjen:) Blir litt rastløs av å bare gå hjemme, samt å gå rundt på sentra....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...