Gå til innhold

vil ha GRAVID på julaften!!! Andre med IKM 24. desember???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dropper EL test denne gangen, og kutter temp.

Jeg har lest at mange har sex på dag 10, 12,14,16, osv. Tror vi rett og slett skal prøve det denne gang. Hadde sex i går, på dag 10. Så får vi håpe at HAN orker annenhver.... hehe. Kan hende jeg kjøper EL test.. Men de to siste mnd har ikke det hjulpet.. Og El^n min ser ut til å komme på dag 13-14 likevell... Har så lyst å se GRAVID på julaften!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Håpe håpe.....

Andre med IIKM på juleaften?? Hvilken "strategi" har dere, og hvor lenge har dere prøvd?

Dette er 3 pp etter SA i januar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikm mellom 22 og 24. desember og skal teste på julaften, så jeg håper det er greit at jeg henger meg på her;)

Min strategi er å ha sex annenhver dag fra dag 14 og til tempen stiger, jeg pleier å ha EL mellom dag 16 og 18. Tror kanskje jeg skal droppe EL-testene denne gangen, bare for å gjøre alt så lite stressende som mulig. I tillegg tar jeg og sambo sink:) Vi har prøvd i 2 år.

Masse lykke til!Håper vi får positiv test begge 2!

Skrevet

Sink? Er de tabeletter eller? Da har du ganske lik strategi som meg da:) Men vet jo aldri om man klarer å følge den helt....

Skrevet

Jeg har det :)

Har vanligvis sykluser på mellom 65 og 162 dager, men denne gangen har jeg brukt pergo, så håper på en normal runde :)

Vet ikke om jeg tør og teste 24, da skal vi kjøre over halve landet til svigers, men klarer nok ikke la være ;)

Skrevet

Har IKM 24. desember jeg også..... Det hadde vært julegaven sin det :) Taktikken er, etter råd fra ei venninne som nå er 8 uker på vei, er rett og slett å ha sex så ofte vi gidder :) Så får vi se om vi lykkes. Har ikke tatt EL-test eller noe slikt, vi har bare prøvd siden august/september så syns det er altfor tidlig å begynne å stresse. Men er VELDIG verpesjuk og klar for baby. Det samme er samboeren og ikke minst min kjære mamma.

Krysser fingre for alle sammen som prøver uansett når IKM er :)

God førjulstid til alle.

Skrevet

Det er tabletter ja, har kjøpt de i helsekostbutikk. For mannfolka er det bra fordi det øker sædkvaliteten, og for kvinner er det bra for celledeling og eggløsning. Er ikke lett å vite om man klarer å følge den helt, men det er jo lurt å ha en plan;)

Skrevet

Du har så rett når du sier at vi ikke må stresse. Jeg har også bare prøvd nå siden september.. I fjor prøvde vi i 4 mnd, og fikk klaff den 4.gangen. Desverre mistet jeg det i januar. Men slik skjer. Så med andre ord strever vi ikke.. Men jeg er så utolmodig!!!... Men det er jo vanlig at det tar litt tid. Vet at foreldrene mine også venter, like mye som vi gjør!... Det er så mange av veninnene mine som er gravide også, så det også får meg til å bli enda mer utolmodig!.. hehe.

Førjulsklem her også:)

Skrevet

bra å ha fokus på å ikke stresse, men er jammen ikke lett :)

Jeg har ingen tester hjemme nå, hverken el eller grav.

Men er litt stressa likevel da.. Har to gravide venninner nå, ei med termin i januar og ei med termin i april..

Hvis jeg blir gravid nå, så får jeg termin i august, og det hadde jo vært helt supert!! Blir jo hvertfall samme året :)

Så kjenner litt press på nå ja :)

Skrevet

hehe- jeg også! Den ene venninna mi har i januar, og den andre i april. Sist gang jeg var gravid, var den ene venninna mi det også, og vi gledet oss sånn til å være gravide sammen! Desverre mistet vi begge to. Og nå har vi lissom hatt kontakt hele tiden, men jeg hadde prøvestopp da fra januar til september. Så det er jo min egen feil at jeg henger etter, hehe:)

Om jeg blir gravid nå, har jeg regnet at jeg får termin i september...?? Eller er det kanskje august? I fjor hadde jeg termin 05.august 08. Kanskje jeg får samme nå?? hihi.

Det største presse er uansett fra meg selv. Når jeg ser andre gravide, ser små barn, ser barneklær, blir jeg så utrolig lei meg. Ja, jeg blir faktisk det- fordi jeg er så grusom redd for at jeg ikke skal klare å få det. Men det må jeg jo selvsagt bare slutte å tenke, vertfall siden jeg på ingen måte har prøvd lenge i forhold til andre. . . Så barn skal vi få!!:)

Skrevet

Jeg henger meg på her hos deg/ dere fordi jeg akkurat for et kvarter siden hadde min første positive EL test på lenge. To mnd siden jeg hadde en SA i uke 7- på dagen, faktisk!! (prøvd siden slutten av juli)

Har testet på trass fordi jeg tenkte at en eller annen dag får jeg jo EL, og det var i dag...

Vet dere om jeg rekker å teste "gravid" som HI planlegger på julaften da? Det hadde vært den beste julegaven mann, barn og svigers kunne fått altså!! og meg selv, om det er lov....

Skrevet

Hvor lange sykluser pleier du å ha? Jeg skal ha EL ca rundt den 15, og da har jeg IKM 24.des etter min syklus som er på 28 dager. Har du litt den samme lengden, så rekker du det så vidt jeg kan skjønne :) Du får hoppe i høyet, og masse lykke til !!!! :)

Skrevet

Hvis IKM betyr at man egentlig skal ha mens den dagen så skal jeg og det :) Men sluttet med pillen først 23. november, så vet ikke hvordan syklusen min er akkurat nå. Men håper likevel ;)

Skrevet

Ja, presset er alltid verst fra oss selv..

Selvom vi alltid klarer å dytte det over på andre ;)

"foreldrene vil bli besteforeldre, mannen har så lyst på barn, de vil bli oldeforeldre før de dør"

Men det er alltid vi som legger mest press på oss!

Har det akkurat som deg, blir helt tussete når jeg ser babyklær eller gravide mager :)

Og uendelig trist og fortvila når jeg får høre om andre som er gravide.

Skrevet

Jeg har også IKM på julaften.. Positiv test er den eneste gaven jeg ønsker meg i år.. Blir spennende å følge med på dere.. Noen som har noen symptomer enda eller ?? Litt tidlig kanskje =)

Jeg er i 5pp

Skrevet

ja, jeg syns det er litt tidlig,og jeg innbiler meg sikkert alt sammen men..

Hele helga har jeg vært uggen, temperatur opp og ned, hodepine siden fredag..

Idag er jeg småkvalm, bare litt som ligger baki der liksom.. Og metallsmak (blodsmak) i munnen som bare "druknes" med kaffe.

også stikker det i magen rett som det er, men det har det gjort helt siden jeg sluttet på pergo..

SYMPTOMJAKTA LENGE LEVE!

Skrevet

Jeg har EL rundt den 15. Har kjøpt El test i dag, og tok en i dag. Ingen stigning ennå. Men jeg tror vi skal ha sex i dag uansett. Jeg kjører på annenhverdag planen min, frem til jeg event ser full stigning, da har jeg self. sex den dagen også....

Å jeg vil jeg vil.....

Skrevet

Til blirjegsnartmamma.blogspot.com

Så spennende med disse symptomene dine da !

Jeg har for aller første gang ikke kjent noen symptomer enda..

Tar det som et positivt tegn jeg =)

Har bestemt meg for at denne mnd skal jeg tro at jeg ER gravid til det motsatte er bevist!! Da har jeg hvertfall hatt den gleden =)

Er så lei av å være trist å lei så dette skal bli min motivasjon!!

Lykke til alle sammen, spennende tid!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...