Gå til innhold

Reise alene med gutt på 14 mnd, tog og fly.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det mest praktisk å løse det ift soving?

Vi skal reise med toget midt på dagen, når han pleier å sove, og deretter med fly.

Tenkte bare å ta med en sele, så han ikke kommer bort fra meg på flyplassen mens jeg sjekker inn etc. Men tenk om han blir kjempetrøtt og ikke får sove i armene mine, litt redd for det jeg.

Vogn er uaktuelt, for jeg kan bare ta med to colli, og har en god del bagasje som må med.

Bæresjal har jeg ikke, og er usikker på om jeg kan bruke det på en så stor unge?

Kom med tips! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier han å sovne i selen? I sommer når mini var på den alderen så reiste vi med fly og tog. Da sovnet han i mei taien som jeg hadde på ryggen. Var jo tungt å gå rundt med han, men bedre at han fikk sove slik at han var i godt humør senere.

Hvor langt skal du med tog og fly? Det er en liten utfordring, men det går nok bra:) Vil sterkt anbefale å ha med noe godt (kjeks etc) som du kan "kjøpe" barnet med dersom det begynner å bli utålmodig. Dersom han liker tv er jo alltids en liten dvd spiller et godt alternativ (skulle ønske lillemann likte det). Utover dette er jo leker som han er glad i lurt å ha med:)

Lykke til på tur:)

Skrevet

Jeg mener sånn løs sele som man kan ha i voga eller på kjøkkenstolen. Den er det et ekstra bånd på slik at man kan holde ungen mens den går. Da må jeg holde han hvis han vil sove, det vet jeg ikke om går.

Har ikke brukt det før, men har heller ungen min i "bånd" enn å miste han på flyplassen.

Kanskje jeg bør spørre om å få låne et bæresjal også, så jeg er sikker.

Vi skal først 1,5 time med tog, så vente på flyet, før flyturen på 2 timer.

Skal hvertfall ta ådet ditt om å ha med noe godt og en leke eller to som han liker! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...