*Rutletutt* Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Tenkte jeg skulle bake litt i dag;o)
overkill Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 Har ikkje tid til å leite etter oppskrift no, men det er viktig at du brukar ei oppskrift som inneheld delfia fett (gjev veldig god smak)
*Rutletutt* Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2008 Hmmm....det har jeg ikke....og tror ikke jeg orker å baske meg på butikken i denne gale juletid;o/ Går det greit med vanlig smør?
Hjertefamilien Skrevet 7. desember 2008 #4 Skrevet 7. desember 2008 Vår beste oppskrift: 100g smør 3 dl sukker 1 l mel 1 ts hornsalt 2 dl melk Vi har byttet ut melk med menkomel da det er flere melkeallergikere i familien. Bland det tørre, rør inn smeltet smør + melk. La stå litt før baking. 200 grader, midt i ovnen til til er lyse oppå og gyldne under :-)
*Rutletutt* Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. desember 2008 Tusen takk:o) Hvor lenge skal de stå inni, sånn ca? Det varierer sikkert litt, men er det ti min eller eller 30 el....?;o)
Hjertefamilien Skrevet 7. desember 2008 #6 Skrevet 7. desember 2008 Hmm.. er nok bare en 6-10 min tror jeg..? Har ikke laget de i år ennå, og det å huske fra i fjor er visst ikke så lett. Bare pass på at de bli lyse, og ikke brune oppå, da har de stått for lenge.. Følg med på første brettet så har du tida. Smøret i oppskriften bør være meierismør
3b@rnsmor-30* Skrevet 7. desember 2008 #7 Skrevet 7. desember 2008 har ikke oppskrift nå, men vi bakte det på jobben med 3. og 4. klasse sist uke. og det jeg husker var at det skulle steikes på 175 grader i 10-15 min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå