Gå til innhold

Kva er det verste de har fått servert i eit bryllaup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av dei andre trådane om kjipe bryllaup. Sjølv har eg aldri fått dårleg mat i eit bryllaup, men ei venninne av meg var ein gong i eit bryllaup der det vart servert graut!!! Ho åt veldig lite for å spare seg til det ho tenkte kom etterpå, men dett var dett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste de innleggene om sodd her igår og må faktisk si at det ER det kjipeste jeg har fått servert i et bryllup. Og i en dåp......

Sodd er type "nødproviant" her hos oss!

Skrevet

Aldri fått skikkelig drittmat som sodd eller grøt...

Men fikk lammestek en gang og pappvin og det var stusselig,men så er ikke jeg veldig glad i fårekjøtt heller.

Det beste: Kalkunfileet og kalvesteik. og til dere trøndere: selvfølgelig med forrett, dessert og polvin på flaske!!!!

Skrevet

Svinestek... Huff og huff....

Skrevet

var kun bedt til kaffe og kake... og festen utover natten

Det var hverken nok kaffe til alle, brus eller vin eller øl...så for de uheldige (jeg var desverre en av de) var det akkurat ett kakestykke!!

Jeg dro på nærmeste bensinstasjon og spiste enorme mengder pølser og brus.... Desverre var klokken så sent at øl fikk jeg ikke kjøpt nei...

Skrevet

Sodd.

Ja, det ER helt jævlig, og bør ikke serveres i bryllup med tilreisende som har kjørt hele natta og holder på å sulte i hjel og på en plass langt fra butikker og bensinstasjoner. Grrr....

Skrevet

Dere er seriøst noen utakknemlige bortskjemte drittunger!

Skrevet

Velkomstdrink laget på hjemmebrent. Utrolig vondt og utrolig kjipt.

Skrevet

Heter det ikke kva er det verste DYKK har fått servert i eit bryllaup? Eller heter det virkelig bryllaup på nynorsk?

Skrevet

Hvorfor er de det? Både sodd og grøt er sær mat mange ikke liker. Det er utrolig spesielt å servere det i et bryllup.

Skrevet

Du har vel virkelig ikke fått servert knekkebrød i et bryllup?? I så fall er jeg sjokkert!

Det kjipeste jeg vet er den trauste blomkålsuppa og deretter oksesteik.

Smakløst!

Skrevet

Med tanke på hva brudeparet har lagt ned i arbeid og penger til bryllupet sitt, burde gjestene være glade for i det hele tatt blitt innvitert til middag.

At man ikke kan tilfredstille alle sammen i smakveien er ikke til å unngå, men å være utakknemmelig for maten syns jeg er litt drøyt.

Skrevet

Nei vet du hva. Serveres det knekkebrød, sodd eller grøt burde brudeparet ha invitert til en mottagelse, ikke middag.

Skrevet

Så da er det greit å være utakknemmelig, når det serveres sodd?

Kun for at du ikke liker det.

At det blir servert BARE knekkebrød i bryllup har jeg liten tro på.

Jeg syns dere er utakknemmelig og regner med at dere kun ser verdien av bryllupet i middagen.

Skrevet

Ikke fordi man ikke liker det, men fordi det er KJIPT!

Hvorfor skal man servere DRITKJIP mat ved en så flott og romantisk anledning??

Skrevet

Selvfølgelig har man rett til å være skuffet over mat som serveres et sted hvor man er. Hvilken planet lever du på?

Skrevet

Du burde kanskje lere deg nynorsk før du nyttar det, HI???

Skrevet

Fordi at feks sodd blir sett på som festmat i visse deler av landet? Er det bare dine tradisjoner som skal bevares, bryllupsgjest? Det er vel BRUDEPARETS smak som skal tilfredstilles da det hele er deres dag?

Skrevet

"de" uttales som det og betyr dere.

Skrevet

Jeg forstår egentlig ikke problemet her jeg da. Skal man surmule for at man ikke liker maten man får servert.

Sodd er en tradisjon i trøndelag og ganske vanlig å servere.

Jeg har også vært i bryllup hvor kanskje ikke maten har vært som den skal. Men det er dessverre ikke de som har bestilt maten sin skyld men ofte de fra Cateringbyrået som kommer med maten.

Har også bare blitt bedt på kaffe og kaker i et bryllup hvor jeg ikke kunne spise noe pga allergi. Hadde det koselig for det jeg da. Surmulte ikke ikke for det.

Festen kan være like koselig med familie og venner samlet.

Skrevet

Fordelen med å være gjest i et bryllup hvor det serveres type sodd eller grøt, er at det blir billig bryllupsgave. Bryllupsgaver skal jo gjenspeile kuvertprisen.

Skrevet

Haha! Så du ringer på forhånd for å spørre hva du får servert? Latterlig!

Skrevet

Sodd er ikke billig mat.

I de bryllupene jeg har vært i har jeg ikke visst på forhånd hva som er blitt servert og jeg har ikke kjøpt gaver etter hva middagen koster,men hva paret har ønsket seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...