Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Jeg har to barn fra før, ingen av dem har blitt ammet (av ymse grunner). Begge har sovet natten gjennom siden de var et par uker gamle. De er så og si aldri syke, annet enn noen forkjølelser. De blir vaksinerte og har reimatec-votter på hendene sine på kalde dager. Når jeg leser innlegg her på barnimagen, så ser jeg folk som gruer seg for å jobbe, pga dårlig med nattesøvn, trøbbel med amme-avvenning, sykdom og elendighet i barnehagen, såre bryster, gærne barnefedre, irriterende svigermødre osv osv.. Nå skal jeg snart ha nr 3, og har bestemt meg! Jeg ber om ei pille på sykehuset for å stanse melkeproduksjonen. Da kan både svigermor og barnefar gi flaske, jeg kan drikke vin med god samvittighet (og guuud som jeg gleder meg!!!) og ikke minst, jeg skal SOVE om natta, for det har jeg ikke gjort siden oktober (pga graviditeten). Gjør det meg til en dårlig mor, eller?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 Når dine argumenter kun går på at du får det bedre så kan man jo kanskje trekke konklusjonen at det er et egoistisk valg du tar. Men det er et fritt land.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #4 Skrevet 7. desember 2008 Er det ikke ganske egoistisk å sette barn til denne verden også? Eller gjør vi det av andre grunner?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #5 Skrevet 7. desember 2008 Åja! Så siden det er egoistisk å få barn, så trenger vi ikke å ofre litt for at de skal ha det best mulig! Daaaa skjønner jeg. Takk takk!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #6 Skrevet 7. desember 2008 Dårlig og dårlig. Du er ufattelig egoistisk da. Blir vel sikkert mennesker av barna dine også, selv om mor er litt for selvsentrert.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #7 Skrevet 7. desember 2008 folk kan spare seg for spydige kommentarer. morsmelkerstatning er nok god nok erstatning for babyen, opp til henne hva hun vil gjøre. hennes kropp:-) Stå på HI, jeg støtter deg fullt ut:-) (men jeg personlig kommer til å amme fordi det er tidbesparende, billigere, melka er varm hele tiden og fordi jeg slipper å drasse med meg masse flasker når jeg skal noe.... Er ikke det mere egoistisk enn det HI tenker??) Takk for meg....:-)
Gjest Skrevet 7. desember 2008 #8 Skrevet 7. desember 2008 Ditt valg, hvorfor spørre hva som gjør deg til en dårlig mor? Så lenge barnet har Reima votter så er ALT bra! hehehe... Men ja, kanskje en liten smule egoistisk tankegang siden man vet hvor bra mm er for barnet? Men såklart, blir da folk av mme barn også Se på meg! hehe..
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #9 Skrevet 7. desember 2008 folk velger selv om de vil amme eller ikke. jeg har også barn nr 3 og ammer for 3. gang. Litt mat om natta har de alle 3 fått i begynnelsen. nå er misnte bare 3 mnd da. Men de to eldste de sov natten igjennom før de var 6 mnd iallefall. Aldri måtte natteavende de, aldri hatt noe srlig med nattevåken heller. litt med nr 1 de først ukene bare fordi hun snudde døgnet..men gikk seg til. Ikke har de vært mye syke når de har gått i barnehagen , ingen problem å venne de av puppen heller..det gikk av seg selv. ammet de til 7 og 9 mnd. såre bryster var bare de første ukene så gikk det over. ikke noe å klage på det heller. gærne barnefedre og irriterende svigermødre ser jeg ikke helt hva har med amming å gjøre? Svigermor mi er grei hun sambo også. Jeg slipper å stå opp om natta for å lage til flaske jeg da. Tar han bare oppi senga mi ammer han, og så legger han i sin egen seng igjenn, så sover han videre uten problem. For om du ikke ammer er det ikke dermed sagt babyne vil sove natten igjennom med engang fordet. Det varierer både med flaskebarn og mm barn. Så du har ingen garanti for at du får en unge som sover hele natta neste gang. Men dårlig mor er du ikke, men skjønte ikke helt argumentene dine. Vil du ikke amme så vil du ikke amme. Jeg synes det er veldig lettvint å amme og slipper dette flaskestyret.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 7. desember 2008 #10 Skrevet 7. desember 2008 Nei, gjør deg vel ikke til noen dårlig mor. Men jeg synes litt synd på deg, som ikke får oppleve følelsen av nærhet - som ammingen gir til babyen. Og for ikke å snakke om hvor lettvindt det er med amming! Slipper koking av flasker osv. Og OM jeg trenger barnepass, så er jo flasker et alternativ, men i praksis trenger jeg jo ikke det. Amming er sundt i mer enn det at det gir friske barn, gir faktisk mer intelligente barn også;0) Forskerne strides dog om det er innholdet i melka, eller nærheten amming gir, som gjør at barn som ammes blir mer intelligente.. Det er ditt valg, og det er helt greit! ps: det om soving eller ei vet jeg ikke... 3 av 4 unger har sovet godt her i heimen, og alle har jeg ammet lenge...
Anette og lille Olliver <3 Skrevet 7. desember 2008 #11 Skrevet 7. desember 2008 Tror faktisk det kan være noe i det att de blir smartere ja! =) Selv fikk jeg mm i 3 mnd, er ikke så smart føler jeg, mens min lillesøsterpå 17 amma titt og ofte til hun var over 2, nærmere 3, og hun er kjempe smart! Skoleflink osv osv.. Tar en rubikkskube på under 5 min, rekord 2 min! =) Det er smart jente det.. Så kanskje det er noe å tenke på =) Selvsagt opp til hver enkel å bestemme.. Selv er jeg kjempe glad jeg fikk amme så lenge som jeg gjorde.. Klarte ikke holde oppe melkeproduksjonen uten att jeg ble ALTFOR tynn! Men jeg syns det var vanskelig å slutte med for min egen del, gikk greit for gullet.. =) Savner nærheten jeg..
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #12 Skrevet 7. desember 2008 Om ikke dårlig så egoistisk! Kunne aldri tenke meg å ikke prøve å gi barnet det beste.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #13 Skrevet 7. desember 2008 Datteren min er best i sin klasse (7. trinn) i samtlige fag, med unntak av gym, og hun fikk morsmelkerstatning som liten. Akkurat når det kommer til intelligens, så tror jeg arv og miljø har vel så mye å si som noen måneder med morsmelk som baby. Slaskete foreldre avler slaskete unger. Se selv hvem som ender opp som rullingsrøykende og kaffedrikkende slarvekjerringer med livsstilsykdommer..
Gifteklar:0)) Skrevet 7. desember 2008 #14 Skrevet 7. desember 2008 Har selv nesten ikke ammet mine barn siden jeg mistet melken fort, og begge er store, friske unger. Har også fått skryt på helsestasjon, i barnehage og av lærere på hvor flink og glup hun eldste er. Begge ungene er sjelden syke, så hva er det store med å amme egentlig?? Jeg bare lurer, enkelte går jo helt av skaftet her inne når man nevner at man ikke ammer. Så til deg HI, jeg syns du skal kose deg du, ser ikke problemet i å ikke amme.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #15 Skrevet 7. desember 2008 Jeg trodde det var en ganske bred enighet om at amming er det beste for barnet. Det at folk ikke får til å amme er jo trist, men ikke noe de kan noe for. Men når folk går ut sier de ikke gidder, så er det ikke mye sympati å hente her i gården.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #16 Skrevet 7. desember 2008 sympati var kanskje ikke helt det jeg mente, forståelse burde det stått. Jups
Silje%guttenemine Skrevet 7. desember 2008 #17 Skrevet 7. desember 2008 Hvem som ammer eller ikke gir jeg egentlig en sor F i..Folk må gjøre som de selv føler for:)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #19 Skrevet 7. desember 2008 Jeg syns amming er bare pes! Flere brystbetennelser, såre brystvorter, for lite melk = amming hele fuckings tiden = null tid til de andre ungene osv osv. Vil slett ikke påstå at jeg fikk noe nærhet til barna på grunn av den hersens ammingen, det var på tross av!!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #20 Skrevet 7. desember 2008 Så lenge du bruker reimatec votter de så¨får vel være greit. God mor er du nok da.... Jeg har ammet mine, men reimatec votter har vi aldri hatt i hus. Men vi har da natur merinoull innerst og bruker bare økologisk mat.. Ingen acryl eller fleece og en hel haug med hjelmer Så litt god mor er jeg vel da.
malingus Skrevet 8. desember 2008 #21 Skrevet 8. desember 2008 Det er vel helt greit det? Vurderer faktisk å ikke amme om jeg skulle få flere barn! Har både ammet og gitt flaske, og begge deler var koselig på sin måte. Følte ikke noe mer nærhet med barnet da jeg ammet. Synes flaske er lettvindt, praktisk og kjempeflott på den måten at mor og far kan dele likt på ansvaret. Mitt barn trenger ikke "kun det beste" for å bli et flott menneske! Ikke har hun reima-dress, dyr flott vogn, masse ultøy eller økologisk mat. Men hun har det minst like godt som barn som har det. Ikke virket det som at hun savnet puppen da jeg sluttet å amme ved 5 mnd heller!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå