Gå til innhold

Røde prikker/utslett på magen...Flere som har??


MammaMolly

Anbefalte innlegg

Jeg har merket at jeg har fått røde prikker på magen..

Har hatt på ryggen også.. Når jeg har vært hos legen,så har jo han sett det da han har lytta på fosterlyden,men han har ikke sagt noe.. Regner med at han hadde nevnt noe hvis det var noe farlig? Eller burde det vært meg som sa det???? Vel.. uansett.. er jeg som har måttet gjort det meste som legen burde gjort også.. Han er sløv og føler ikke jeg har fått god nok oppfølging,så neste gang jeg er hos legen og jeg fortsatt har utslett så spør jeg han..

 

De prikkene klør ikke og er ikke plagsomme,men jeg lurer jo selvsagt på hva det kan være.. Men er det flere som har det ??Eller er det bare noe jeg har fått tru.. Det har vært der en stund nå,men har ikke bekymret meg for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og har. Hat hatt siden onsdag. På magen og ryggen og noen prikker her og der. Mine klør litt innimellom. Trodde det var en reaksjon på penicillinen jeg gikk på, men kuttet den ut, og prikkene er der fortsatt.

 

Hmm. merkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... så rart.. håper de forsvinner etterhvert.

men jeg skal høre med legen hva det kan være hvis de ikke er vekke til jeg skal til kontroll igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sånne merker på siden av magen selv.. har vært der noen uker, føler de har klødd litt..men ikke helt voldsomt.

De har falmet og holder på å forsvinne, så tviler på det er noe å bekymre seg over..men det skader ikke å ta det opp med lege/jordmor heller selvf..:) Lykke til, og fint med tilbakemld her på siden eller pm om du finner ut hva det betyr:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er noe å engste seg for ,men greit å spørre likevel.. Bedre å være føre var:)

Jeg skal gi beskjed når jeg vet noe med,så si gjerne fra du oxo om du hører noe om det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var hos legen igår og spurte ang de prikkene jeg hadde .. Hans første tanke var vannkopper,men de væsker ikke,så jeg skulle bare holde de under oppsyn og hvis de ble med væske så skulle de ta prøve... Men har utslett på mage,ryggen og bena.. men de er nok helt ufarlige,så lenge de ikke væsker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har hatt noen små røde prikker på ene siden av magen, men de forsvant etter noen dager. Spurte jordmor da jeg var der på torsdag og hun sa det var hormonutslett og visstnok veldig vanlig. Mange får det på rygg, rompe og lår, noen mer enn andre. Så det er nok ingenting å bekymre seg over, hormonene strømmer når man er gravid!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har vært plaget med utslettet veldig lenge nå.. Og det klør noe innmari.. Legen på legevakta sendte meg til time på sykehuset ,i tilegg til at jeg har tatt ulike blodprøver,blant annet lever og galle..

 

Ser fram til å få et svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også røde prikker. De klødde! Jeg fikk de etter hvert over hele kroppen. Jeg hadde da nettopp avsluttet en pencillin-kur etter å hatt urinveisinfeksjon. Ifølge legen var det mest sannsynlig en allergisk reaksjon på penicillinen. Det hadde ingen ingen effekt på fosteret, men var veldig ubehagelig! Gikk over av seg selv etter en uke ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...