Gå til innhold

Flere med termin i jula (23,24,25,osv)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin lille julaften, og er så redd hun kommer en av de dagene, så kjedelig å ha bursdag på lille julaften, julaften, eller romjula! huff, jeg tenker mye på dette. har hengt meg litt opp idet.. kjenner jeg får fryktelig dålig samvittighet angående hennes bursdag!

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har termin 22., er jo ganske nærmt jul det og.

Med sånn flaks som jeg har finner han vel ut at han vil ut midt i julemiddagen:P hehe, off.

må være utrolig kjipt å ha bursdag så sent på året og ikke minst så tett oppunder jul, evt julaften.

men prøver å ikke henge meg for mye opp i det, de kommer når de er klare:)

Skrevet

ja jeg må prøve å ikke henge meg så opp i det jeg også, problemet er bare at jeg allerede har hengt meg veeeldig opp i dette. Må prøve å omstille meg!

Skrevet

jeg har ul termin den 7 januar, menstermin 1 januar,men siden jeg har vært innlagt for premature rier så tror legen han kommer i 2008...og jeg tenker også at det må være kjipt å ha bursdag i romjula! neste søndag er jeg i uke 37,så da synes jeg han kan komme. min første baby kom nesten ei uke før termin

Skrevet

Jeg har ikke termin før i februar, men er selv julebarn! Mamma hadde termin med meg nyttårsaften, men 1.juledag ville jeg ut! Og det har ikke vært noe gøy...

1 år mellom hver gang man får gaver, ingen som kom på bursdag for alle var opptatt med familie-treff osv, og bestandig yngst. Men nå når jeg har blitt eldre er det helt greit, og jeg nyter å ha fri på bursdagen min;)

Men husker jeg var ganske fortvilt en periode som yngre, og lurte på om det ikke kunne gå an å feire halvt-års dag istedenfor! Hehe.

Men dette går nok bra, alle har som regel noe å utsette på bursdagen sin uansett..:)

Skrevet

jeg hartermin 21. jeg har vel egentlig hele tiden å gå overtid til januar.. men sorry, jeg håper på a han kommer tidligere... fra og med 16ende er det greit, og før julesitria.. men han kommer når han kommer=)

Skrevet

Jepp.. Har termin 24, håper virkelig han vil komme ut før!! Det beste med tanke på bursdagen er jo at han kommer i januar, men vi skal no alltid finne en bra løsning på bursdagen fremover om han kommer på en litt ugrei dato.

Jeg er ivertfall veldig klar for at han skal komme NÅ!!! ;)

Skrevet

Har mens termin 23, og UL termin 8 jan, håper så inderlig at den kommer på nyåret, men har dårlig tro på at jeg går så lenge.. men er nå velkommen når som helst=)

Skrevet

Jeg har termin 22, og har selv bursdag 28, så jeg vet akkurat hvordan det er å ha bursdag på den tida.. FRYKTELIG dårlig planlagt, men sånn går det når man er full og gal. ;)

Selv vet jeg at jenta kommer før tida, så ho kommer i allefall ikke til å bli romjulsbarn, og det er jeg ganske glad for. Jeg hadde et håp i det lengste om at jeg skulle gjøre som tradisjonen er i min familie, og gå 12-13 dager over tida, men pga sv.skapsforgiftning, så kommer jeg ikke til å gå over termin.

Regner uansett med at jeg kommer til å få ganske mye "kjeft" når ho blir gammel nok til å forstå at det er virkelig kjedelig å ha bursdag så seint på året... Men det er en ting jeg er sikker på, og det er at ho skal aldri få jule og bursdag gave i en! Jul og bursdag er 2 forskjellige ting!!

Skrevet

Jeg har termin 25. og håper inderlig han kommer før eller etter.

Skrevet

Jeg har termin lillejulaften. Ikke noe særlig egentlig, men ikke noe å gjøre med. Håper jeg unngår lillejulaften, julaften eller 1.juledag.

Skrevet

Eg hadde mens termin for 2 dager siden.. den 6 des. og ul termin den 24 des. håper han kommer snart så vi kan komme hjem igjen til julaften men det gjør meg ingenting om han kommer i de juledagene.. eg kjenner 3 stk som har bursdag på julaften og alle se syns det er helt greit. men foreldrene må være flink å skille mellom jul og bursdag! ikkje gi en stor presang selv om den er like dyr som 2 vanlige men heller gi 2 gaver, planlegg, både besøk og presanger i god tid så går det nok så fint atte.. h*n kommer sikkert til å syntes det er dødskjipt å alltid være yngst, helt fram til h*n er blitt 20, men tenk etterpå.. når alle kompisene er blitt 50 er h*n forsatt 49;)

Skrevet

Jeg har termin 23.12, og blir rett og slett provosert over folk som sier "huff da" når jeg forteller termin-datoen.

Hva i all verden er "feil" med å ha bursdag i jula da?

Skrevet

Signerer deg jeg MintCondition! Jeg skjønner ikke hva som er så galt med å ha bursdag i jula. Veldig mange i min familie har bursdag i desember, og jeg har ennå ikke hørt noen av dem klage. Det går an å flytte evt. barneselskaper noen dager fram eller tilbake for å unngå feriedagene, og bursdagen er akkurat like betydningsfull selv om den tilfeldigvis er på en helligdag. Når det gjelder gaver, så er det jo blitt sånn at barn får gaver hele året uansett, så jeg tror ikke de tenker så mye over akkurat det. Vi kommer til å lage koselige bursdager til Lillegutt uansett hvilken dato det blir. Gjør det beste ut av det, så blir nok barna fornøyde også!!

Skrevet

Jeg har termin i romjula denne gangen. Mitt første barn er født på juleaften. Kanskje ikke så god planlegging:-) Men vi gjør det beste ut av dette! Finnes masse forskjellige løsninger på når en kan feire en bursdag (så jeg tror ikke barnet mitt kommer å bli så fryktlig lei seg etter hvert). Det var helt magisk å føde på juleaften, den beste juleaften jeg og mannen min noensinne har hatt!!!

Skrevet

Jeg har termin 15.01. denne gangen men har en som er født 23.12. :) Det blir nok folk av julebarna også :P . Hva er så viktigere, å føde en frisk unge i juletider eller en som ikke er det til en annen tid?

Det krever gjerne litt mer planlegging enn ellers og noen velger faktisk å ha 1/2 års bursdager for desemberbarna. Men de kommer uansett når de er klare. Også denne gangen har jeg jo en viss risiko å få i 2008, jeg er gått 37 uker til julaften... Men skjer det, så skjer det, tar det med ro. Ikke akkurat mye å gjøre med det.

Skrevet

Jeg har termin 29.12!

Hadde egnentlig vært deilig å vært ferdig med hele fødselsgreiene nå, men for ungen sin del, håper jeg at hun kommer i 2009!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...