Angie77 Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Jeg fikk svar fra deg på en tråd hvor jeg ba om råd vedr treg mage. Forsto det sånn at ingenting egentlig fungerte for dere før dere sluttet å gi jern. Utelukket dere melkeallergi/laktoseintoleranse før dere sluttet med jernet?
Angie77 Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #2 Skrevet 7. desember 2008 Hmm, nå kom bare første delen av det jeg skrev med i innlegget.. Du skjønner; de symptomene jenta vår har (treg mage, masse luft) er karakteristiske både for jerninntak og melkeallergi/laktoseintoleranse. Vi har i 8 mnd nå stanget hodet i veggen i forsøket på å få legene med på å undersøke hvilken av disse det kan være. De nekter å la oss kutte ut jern, men gikk i forrige uke med på at vi kunne kjøre en melkefri periode (med nutramigen) i to uker. Har startet denne dietten for noen dager siden og syns hun har blitt bedre, men det er litt for tidlig å si ennå.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. desember 2008 #3 Skrevet 7. desember 2008 nå hemmer melk opptaket av jern, så om det er jernintaket som gjør at hun får treg mage og hun trenger mer jern så kan det uansett være lurt og begrense/stoppe melkeintaket i en periode. fins masse fine produkter som erstatter melk.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. desember 2008 #4 Skrevet 7. desember 2008 Nei vi bare snakket med verdens mest forståelsesfulle lege, målte HB og fikk lov til å kutte jernet når jenta var ca 6 mnd. Og hun var født 12 uker før termin. Så tok vi ny HB etter 8 uker for å sjekke at hun fortsatt hadde greit med jern. Legen vår var også i kontakt med sykehuset og fikk klarsignal derfra. Men selv da vi slutta med jern hadde jenta treg mage, men det ble bedre så klart uten jernet.
Angie77 Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2008 Takk for svar. Vår er også født 12-13 uker før termin. Nå er det en mnd igjen til hun uansett ikke skal ha mer jern. Får bare krysse fingrene for at magen bedrer seg enda litt mer da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå