Gå til innhold

Hmm, fikk denne E-posten fra svigerfar.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper den er ment som en spøk, kjenner jeg blir bittelitt provosert..:

For enkelte er det allerede for sent tror du kanskje- men det kan være værd et forsøk.

TIPS FOR LYKKELIG SAMLIV

Gode tips til kvinnen for å få et lykkelig samliv.

Få arbeidet unnagjort

Planlegg oppgavene dine nøye, og hold øye med klokken. Bli ferdig en time før han ventes hjem. Mannen føler ikke at varmen strømmer mot han når hører deg bryte ut " Er du hjemme allerede?"

Ha middagen klar

Planlegg et deilig måltid allerede kvelden før. Da viser du at du bryr deg om han og hans behov. De fleste menn er sultne når de kommer hjem og en god middag er en del av den nødvendige velkomsten.

Forbered deg selv

Bruk et kvarter til hvile slik at du er opplagt når han kommer hjem. Da blir du også glad for å se ham, i stedet for at du er for sliten til å bry deg. Glem alle bekymringer du måtte ha og vær evig takknemlig for at du har mannen som snart kommer inn døren. Mens du hviler kan du tenke på avtaler og ting du kan gjøre for å gi han åndelig oppløftning. Når du står opp, ta hånd om utseende ditt. Fiks på sminken, sett et bånd i håret og se frisk og opplagt ut. Han har nettopp vært sammen med mange frustrerte og arbeidstrette mennesker. Vær litt mer festlig og interessant enn vanlig. Han kan trenge en oppkvikker etter den lange arbeidsdagen.

Rydd vekk rotet

Ta en siste tur gjennom huset før han kommer hjem, samle opp skolebøker, leker, papir osv. i en bøtte eller søppelkurv og legg dem i soverommet for senere sortering. Så går du over bordene med en støvklut. Mannen i ditt liv må føle at han har kommet til et sted med ro og orden, og det vil få deg til også føle deg mer avslappet. Å ha orden i huset er nok en måte å vise ham at du virkelig bryr deg om hans hjemkomst.

Forbered barna

Bruk noen minutter på å vaske barnas hender og fjes (dersom de er små), kam håret deres og skift klærne dersom de er skitne. Barna er hans små skatter, og de bør se slik ut.

Minimer all lyd

Legg spesielt merke til dersom mannen din må kjøre i rushtrafikken. Når han kommer hjem eliminer all lyd fra vaskemaskinen (selvsagt dersom denne står på). Oppfordre barna til å være stille når han kommer. La dem bråke litt på forhånd, slik at de får det ut av systemet sitt.

Vær glad for å se ham

Motta ham med et varmt smil og vær lykkelig. Si at det er bra å ha ham hjemme. Dette kan tilføre ytterligere verdi til dagens hans. Han trenger all romantikken han kan få fra deg.

Ikke!!

Ikke motta ham med plager eller klager. Løs problemene før han kommer hjem, hvis ikke, vent med dem til kvelden kommer. Også, ikke klag dersom han kommer sent hjem til middagen. Regn dette som et lite problem i forhold til hva han kan ha gjennomgått på jobben den dagen. Ikke la barna oversvømme han med problemer eller krav. Bare la dem hilse kort på faren deres.

Vær hyggelig mod ham

Gi ham godstolen eller foreslå at han hviler seg litt på soverommet. Ha en kjølig eller varm drikk klar for ham. Tilby deg gjerne å massere føttene hans, men ikke insister på dette. Snakk til ha med en myk og avslappende stemme. La ham slappe av.

Hør på ham

Du har kanskje et dusin ting å fortelle ham, men hans hjemkomst er ikke det korrekte tidspunkt. La ham snakke først, så hører han bedre på hva du har å fortelle ham senere.

La kvelden være hans

Klag aldri dersom han ikke tar deg med ut på restaurant eller i teateret. Prøv å forstå hans stressende og trykkende verden og hans behov for å være hjemme og kunne slappe av. Er han sur eller irritabel, ikke slå tilbake igjen, forstå hans stressende verden.

Målet

Prøv å gjøre deres hjem til et sted med ro og orden der mannen din kan forfriske seg selv i kropp og ånd. Gjør du dette vil han heller være sammen med deg enn noe annet i verden og han vil bruke all sin fritid på deg og barna. Forsøk å leve etter disse reglene for hjemkomst og se hva som skjer. Dette er den rette måten å få en mann hjem til deg på, ikke ved å klage og være til irritasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde blitt provosert! Min svigerfar fortalte meg dagen etter at vi giftet oss at det var viktig å ha et bra sexliv!! Ikke akkurat den personen jeg ville diskutere slikt med.. Ekkelt!

Skrevet

Dette er uttrag fra en bok fra 50 tallet (tror jeg det var) om hvordan en får et fint samliv. Hørte noen snakke om den på radioen her en dag. Verden har heldigvis forandret seg siden den gangen :o)

Skrevet

Hehehe..det var sikkert vare en spøk!=) Det hadde jeg tolket det iallefall. Send en mail tilbake til han med "Yeah right" eller noe.. Hadde ikke blitt sur eller provosert over en slik mail:)

Skrevet

Hadde ledd jeg. Må vel se an svigerfaren, men hadde min sendt den til meg så hadde jeg fått meg en god latter og visst at det var en spøk.

Skrevet

Ja, svarte bare "Vel"...

Han sitter sikkert og ler, og har sendt den ut bare for å provosere - som en spøk fra hans side.

Derfor irriterer det meg ekstra at jeg blir irritert....

Skrevet

Vel... Kan ikke skjønne at det er noe og irritere seg over.. jeg hadde ledd rimelig godt hadde svigerfar sendt denne til meg..

Skrevet

Hi hi - morsom type spør du meg:-)

Skrevet

Hehe....jeg hadde fått meg en god latter :-)

Skrevet

Den var vel ikke noe å bli provosert av da. Ble du det så visste nok svigerfar hva han gjorde da han sendte den.

Skrevet

Ha ha ha,du har en morsom svigerfar:DD.

Denne har jeg sett før,tror det er et utdrag fra en husmorbok fra 50-tallet:).

*lol*

Mvh

Skrevet

Ja, det er det, har boken faktisk ;)

Skrevet

Jeg hadde skjønt spøken - ikke blitt sur for å si det slik...

Skrevet

Hva med denne sangen fra det glade 60-tall (Veldig populær sang med Burt Bucharach(sic?):

Hey, little girl,

Comb your hair, fix your make-up.

Soon he will open the door.

Dont think because

Theres a ring on your finger,

You neednt try any more

For wives should always be lovers, too.

Run to his arms the moment he comes home to you.

Im warning you.

Day after day,

There are girls at the office,

And men will always be men.

Dont send him off

With your hair still in curlers.

You may not see him again.

For wives should always be lovers, too.

Run to his arms the moment he comes home to you.

Hes almost here.

Hey, little girl

Better wear something pretty,

Something youd wear to go to the city.

And dim all the lights,

Pour the wine, start the music.

Time to get ready for love.

Oh, time to get ready,

Time to get ready,

Time to get ready

For love.

Skrevet

Helt riktig. Har lest den maaange ganger før. Den er opprinnelig på engelsk og enda mer provoserende.

Skrevet

Hehe, den mailen har jeg fått flere ganger i det siste, er en slik som blir sendt rundt til alle, så ta det med ro, det er en spøk!

hehe, jeg synes det er helt vanvittig å tenke på at slik var det før i verden-du store tid,så godt vi har det idag, og likevel så er det en liten spire i meg som tenker at-heldige de som hadde tid og råd til å gå hjemme og stelle hus og barn, sukk!

Skrevet

Ja, jeg skjønte jo at det er en spøk selvf.

Men bare det at det faktisk er skrevet ned er jo helt ufattelig. Var nok mest derfor jeg kjente jeg ble lett irritert.

Jaggu godt tidene har forandret seg.

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt fornærmet, jeg hadde bare fått meg en god latter :)

Og hva er det og bli sur over........det finnes jo drøssevis av mailer hvor vi kvinner snakker nedlatende om menn som blir sendt rundt......det er jo bare for humor :o)

Skrevet

Dette har gått i rundt på mail på jobben hos oss............disse klippene er tatt ut av en håndbok for nybakte kone/mødre fra ca. 60 tallet

Skrevet

Denne mailen har jeg fått noen ganger selv, er som de andre sier-- er utdrag fra en bok fra 50/60 tallet - mener det er en sånn husmorbok, står mye annet i den også........

Ikke bli sint;-) Var nok bare ment som en spøk dette:-)

Skrevet

denne skal jeg skrive om litt og sende til mannen min :D han jobber borte, så da vet han hva han skal gjøre når han har fri!!! hehehehehehe

Skrevet

Hehe, den der er vel skrevet for å virke mot sin "hensikt".

Synes den er morsom, klarer ikke provosere meg :P

Skrevet

Jeg hørte det ikke var et reelt innhold i noen bok:P

Men ser andre har boken her, da har jeg kanskje hørt feil, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...