Gå til innhold

Lite "markedsanalyse" ang. en fantastisk leke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg lurte på om folk ville vært interessert i å kjøpe en slik leke til barna sine..dette gjelder fra 2-10 år ca!

http://bilibo.com/en/intro/

(se videoen).

Det finnes ingen som selger dette i norge, så man må eventuelt kjøpe over nett i utlandet men da må man betale toll og dyr frakt så jeg vurderer å starte en nettbutikk i norge for å selge disse.

Spørsmålet er bare om det er marked for det i norge:)

Har dere lyst til å kommentere dette litt?

takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes den så morsom ut. Om jeg ville ha kjøpt en kommer jo litt an på prisen.

Men jeg tenker at de måtte ha vært fine å ha i barnehager og evt skoler. Går jo også an å prøve å selge de der?

Skrevet

ja det var planen å prøve å selge til barnehage og skoler.

Hvis man kjøper over nett inkl frakt og moms/toll kommer det fort opp i 500kr ++ men jeg vil tro at hvis man kjøper flere og direkte fra forhandler så kan man også selge de billigere.

Vet ikke hva som er helt reelt, men rundt 300kr tenker jeg. Dette er jo en leke som varer i mange mange år!

Vil så klart tilby rabatt om man kjøper 2 f.eks:)

Takk for svar!

Skrevet

De selger dem i butikken på teknisk museum.

Vet ikke hva de tar for dem da, men har sett den der.

Skrevet

Sikker kul å ha i barnehagen, til å leke tog med etc.

Men jeg hadde nok ikke kjøpt den til hjemmebruk. Sikkert gør med en gang, for så å ligge å samle støv.

Skrevet

takk for ærlige svar:)

Skal sjekke med teknisk museum, har prøvd å få tak i noen som selger den i norge!

Skrevet

Takk for linken, ser ikke hva den koster men det skal jeg finne ut av på mandag!

Men kanskje lettere å få tak i for folk flest, om man selger over nettet!

Jeg og synes det er kjempe morosomt ut, det er uansett bare en første tanke som nok ikke blir realisert med en gang...

Skal kjøpe en og teste med min datter på 1 år, hun er nok litt for ung men da har jeg også en jeg kan ta med i bhg. og få de på 2 år til å teste den!

Skrevet

trur nok når de først blir "oppdaget" så vil de bli populære :)

Gikk jo an å bruke de til så mye også.

Hva koster de da? så det var flere str også

Skrevet

den var jo ganske allsidig!

og jeg synes leker som oppmuntrer til fysisk lek ute, er helt topp!

så ja, dersom prisen er rett, ville jeg kanskje kjøpt en..

Skrevet

Har som sagt sett de på nett i alle andre land enn norge, men blir fort 500kr inkl frakt men så kommer moms/toll i tillegg....

Ja finnes i kjempe liten og store, 2 str. altså.

I alle andre land er de populære, har fått mange priser fordi det er en leke som ikke bestemmer for barna hvordan de skal leke men de kan bruke sin fantasi!

Skrevet

jeg viste videoen til jenta mi på 7 år. Hun syntes den så morsom ut :)

Skrevet

jeg leste ikke hele tråden før etter jeg skrev. Da så jeg du hadde skrevet pris.

Men jente mi på 7 hadde lyst på en sånn :) Så trur nok de kan bli populærer når folk først kjøper og andre barn er oss andre som har og så sprer det seg.

Skrevet

Hvis du googler bilibo og velger sider fra norge så finner du i alle fall tre nettbutikker som selger denne leken i Norge...

Skrevet

Se der ja, jeg googla som en helt i går men aldri bare på norske sider!

Det jeg la merke til er at de som selger denne, er butikker som er beregna for barnehager/skoler og ikke privatpersoner! Skal undersøke det litt nærmere, takk for at du sa ifra!

Prisen var ikke så ille på den ene siden, men man MÅ bestille for minst 400kr...

skal som sagt undersøke litt mer!

Skrevet

Plymshop selger en versjon som kan brukes fra ett år, til 79 kroner.. Kan det da stemme at du får til 500 ++ for en versjon for 2/3-åringer? Høres veldig mye ut..

Skrevet

Ser nå at den er veldig liten da, hvor stor er den andre versjonen?

Tror ikke vi hadde kjøpt en sånn for å ha hjemme da, men mulig det kunne vært noe på lekeplassen til sommeren?

Skrevet

Den store er jo så stor at en 10 åring kan sitte i den....har desverre enda ikke sett en men det skal endres!

Har sett den på nett for 30dollar (usa) men så kommer frakt på ca 30dollar og når varen koster mer enn 200kr må man jo også betale toll osv....

Den lille er jo kjempe liten:)

Så klart ville vi eventuelt tilpasset pris etter hvor mye andre tar for den, men har itl nå ikke funnet noe sted som selger til privatpersoner!

Setter pris på positive og kritiske svar:)

Skrevet

ahaa.. da kan jeg spørre noen om å ta med en for meg da :) *tenke* kanskje det ja kanskje.... neh, vettu, tror ikke den ville blitt så mye brukt eeegentlig.. men til bhg, ja! så noen på nett som solgte til bhg fra før da.. kan jo spørre i bhg om de har tilgang på sånt..

Skrevet

hehe tingen er jo at for oss voksene virker det som en teit leke, men de har altså vunnet masse priser og barn elsker den.(utrolig nok)

Men bhg. har ikke, det er en liten familie bhg.:)

Skal fortsette å undersøke om man får kjøpt de i norge, de linkene jeg har funnet fører ikke frem til noe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...