Gå til innhold

Grønn te

Veldig_lykkelig_mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noe kjennskap til hvor vidt gravide "kan" drikke grønn te?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal man ikke kunne drikke grønn te? Sjekk matportalen.no, de står det ganske utfyllende om hva gravide bør holde seg unna.

Skrevet

Har aldri hørt no annet enn at grønn te er sunt, og har drukket grønn te under forrige og dette svangerskapet like mye som ellers. Nyyydelig med honning i. :-)

Skrevet

Hmmm... men nå googla jeg litt og fant en artikkel på dinside.no hvor det stod at om man drikker grønn te som gravid er det økt fare for feil i svangerskapet, da spesielt på hjernen og hjerneskallen til fosteret.

Men samtidig finner jeg et svar på lommelegen.no som sier at grønn te er ufarlig. Men at det muligens kan redusere folatnivående i kroppen, og følgelig da gi en ørliten sjangse for ryggmargsbrokk på fosteret. Men her mener legen at det ikke er påvist noen sammenheng i undersøkelser...

Så da er det jo ikke greit å vite hva man skal gjøre.

Jeg tenker at om grønn te hadde vært så farlig for gravide hadde det nok vært litt mer info om det? Samtidig hadde jeg neppe drukket grønn te i mitt neste svangerskap med denne kunnskapen her..

Skrevet

Med honning??? Jøss viste jeg ikke. ca hvor mye da?

Skrevet

Grønn te ed et par teskjeer honning i. :-) Godt og mye sunnere enn sukker. .-)

Skrevet

Husk at grønn te også inneholder koffein da, hvis du drikker mye cola/ kaffe etc bør man begrense inntaket.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen om å drikke litt grønn te da jeg var gravid pga vann i kroppen.

Skrevet

HÆ............grønn te inneholder da ikke koffein? Ikke den typen jeg pleier å kjøpe ihvertfall.

Skrevet

Grønn te inneholder koffein, men du kan fint få tak i uten.

Skrevet

Jeg har drikki grønn te under begge mine svangerskap, har aldri hørt at det ikke er bra... Hmm, men sjiraff hadde finni noe da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...