MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Jeg fikk som sikkert mange av dere hær inne,anbefalt av lege og ta folat tilskudd under de tre første måndene i svangerskapet for å minske misdannelser hos barnet. Nå viser det seg at folat tydeligvis ikke er så sunt likevel? Dette er noe folkehelseinstituttet melder ifra om..folat tilskudd kan nemmelig gi luftveisplager hos barnet tydeligvis..hvor alvorlig skal man ta dette? folkehelseinstituttet mener alikevel fortsatt at man skal ta folat som anbefalt uansett hva de har funnet ut.Dette vil sikkert si at de ikke er sikker på resultatet av denne forskningen. jeg som trudde folat var et harmløst vitamin...
Gallis Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 Hvorfor et sånt innlegg på krangle? ...Prøv skravle for en gangs skyld!
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2008 DET har ikke du noe med...jeg la det hær fordi det er noe å krangle om...hva tror du,at jeg skrev d hær for morro skyld<?! Prøv å ikke bry deg for en gang skyld!
Gallis Skrevet 7. desember 2008 #4 Skrevet 7. desember 2008 Nei, men da så! Krangle om folat... Det virket spennende...
Chris Cullen Skrevet 7. desember 2008 #5 Skrevet 7. desember 2008 junibebis, jeg tror ikke du skal bry deg om hva sillaG sier. det er ganske tydelig at hun er ute etter deg og allt du sier her på BIM!
Pulverpadda Skrevet 7. desember 2008 #6 Skrevet 7. desember 2008 Jeg synes i grunn det er skummelt med alt man skal proppe i seg av piller. Og ikke nok med at de anbefaler, men sannelig er det farlig mye av det også. Hva skal man egentlig tro på??!!! Man vil jo det beste for barnet, da må man kanskje bare følge anbefalingene, eller?! Dilemma det der *ja*
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. desember 2008 Jamen pulverpadda,nå er ikke dette piller..det er vitaminer,b-vitaminer som liksom skulle være sunt..Når ble d noen gang farlig å ta vitaminer?altså..selfølgelig for dem som har for mye..men,..b vitaminer da..jeg synes det er merkelig.
Pulverpadda Skrevet 8. desember 2008 #8 Skrevet 8. desember 2008 Mine folat kommer i vert fall i pilleform Og det ER faktisk mange vitaminer som kommer i pilleform også!! Hvorfor kan man heller ikke prøve å spise sunt og variert, så trenger man ikke ta ekstra vitaminer Jeg kan ikke ta b-vitamin i vert fall, får så SINNSYKT matlyst av det (det holder med den jeg har fra før av )
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. desember 2008 Altså..pulverpadda...Det anbefals å ta folat for å forebygge fosterskader...da spiller det vel ingen rolle hvor mye matlyst man får ell?Er ikke det litt viktigere enn at du føler at DU ikke kan ta det?Eller misforstod jeg helt nå? Jeg fikk intrykk av at du mente at du ikke kunne ta folat fordi du kunne spise 0,4 mg dagen?Men er du da klar over at du må spise jævla mye? Og det ville du ikke?
Pulverpadda Skrevet 8. desember 2008 #10 Skrevet 8. desember 2008 Seff tar jeg folat Men jeg mente bare at man bør begrense "pillebruken" hvis man ikke må ha det (andre vitaminer etc...) Var en periode jeg tok ekstra b-vitamin for å styrke hår, hud og negler, men det var heller mot sin hensikt..... Har ikke merket noen øking av matlyst etter folat bruk da., heldigvis
Pulverpadda Skrevet 8. desember 2008 #11 Skrevet 8. desember 2008 men ut i fra hovedinnlegget ditt hørs det ikke særlig bra ut da... det er det jeg mener med å være skeptisk. virker som det er an bakside av medaljen på alt som er anbefalt.¨ Hva mener DU da??
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #12 Skrevet 8. desember 2008 Alle vet da at man trenger ekstra vitaminer når man går gravid? Ivertfall skulle d vært en selvfølge...men for all del..alle andre får gjøre som dem vil..Men ifølge bim boka,er det vanlig viten å ta vanlig tilskudd med sånne alt i et med alt av vitaminer du trenger...nycoplus sin er den som er anbefaltt...fordi den ikke har noe særlig a vitamin-men inneholder det du trenger av alt annet;) Man kan ikke spise feks nok c vitaminer for å få i seg det man bør ha i seg på en dag...eller kalsium...det er veldig vanskelig..man må spise svæære mengder md mat..før i tiden var dette anderledes da maten er en god del forandret og inneholder mye mindre vitaminer og mineraler enn da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå