Gå til innhold

til dere som har hatt sa eller ma???


Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde dere mye vont i magen før dere mistet eller fant ut at den var død???? har hatt veldig vont i magen om kveldene og svimte av 3 ganger pga smerten,men så på dagen går d greit,er litt vont og murrer...skal til legen åver helgen men lurer veldig.....dette er min nr.3 hadde mye smerter med de 2 første men ikke åver flere dager...vil virkelig ha dette barnet,men har en litt større risk pga 2 haste ks og ble gravid 2mnd etter siste ks.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk forst blodninger for smertene kom, da vi kom oss til sykehuset saa hadde embryoet vaert dod i 2uker. Fikk beskjed om ar dette var normalt, at kroppen brukte tid for den satte igang med abrte. Men hvis du har faat 2barn fra for saa kan det jo hende at det gjor vondt naar livmoren utvider seg pga. arr. Jeg kjennte ikke at livmoren utvidet seg med forste man men denne gangen har jeg vaert mer øm og det har gjort mer vondt.

 

Lykke til, :)

Skrevet

Frisk blødning kombinert med ryggsmerter og vondt i magen kan være tegn på at en er i ferd med å abortere.

Men du har jo hatt 2 keisersnitt og det er bare 2mnd siden sist,er jeg enig med hun over her at de smertene du kjenner er livmoren din som vokser,må huske på at det er bare 2mnd siden du fikk åpnet livmoren din kirurgisk så smertene dine er nok en øm og sår livmor.

Så jeg tror ikke du skal være redd for eventuelt sa el ma

 

For å snakke ut fra min egen erfaring etter tre svangerskap som har gått helt fint uten problemer,så var jeg aldri bekymret når jeg gikk gravid,gikk heller aldri på noe tidlig ultralyd heller og har heller aldri hatt blødninger i graviditeten.

Men da jeg venten nr 4 gikk det galt,noen opplever å miste en gang i livet eller mer noen aldri.

Kos deg med spiren din,ønsker deg lykke til i svangerskapet

Skrevet

Siden jeg er ny her:

SA = Spontant Abort

MA = Medisinsk

 

Eller surrer jeg og misforstår?

Skrevet

SA er riktig spontan abort, men

MA er missing abortion...det vil si at fosteret dør i mors liv uten at det blir støtt ut med en gang

Skrevet

Når jeg hadde ma hadde jeg kun rie lignende smerter i uke 6. Dro så på ul å så liv.

Dro tilbake på ul i uke 12 og da hadde fosteret vært død i 2 uker.

Hadde ingen blødninger eller mer smerter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...