¤juliprinsesse¤ Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Jeg og samboeren min bestilte oss tur til Botswana og Sør Afrika i juni..Er nå gravid i 7.uke og reiser om tre dager!! Alle vaksine ble tatt før jeg ble gravid, så det er ikke no problem..Vi skal bo på hotell hele tiden og skal holode oss unna bushen og skitne steder.. Begynte selvfølgelig å lese om toxoplasmose i dag og ble rimelig skitnervøs for det! Har bestemt meg for å ta blodprøve før jeg reiser og med en gang vi kommer hjem..Noen her som har erfaring med å reise utenfor europa tidlig i svangerskapet og som har noen tips? Avbestilling er ikke et alternativ, da sitter jeg heller på hotellrommet hele oppholdet og spiser knekkebrød med jordbærsyltetøy!
<3 O&O <3 Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 bodde i nord-afrika den første mnd av svangerskapet og det gikk helt fint:) toxoplasmose kan du vel bare få av katteavføring tror jeg (ikke helt sikker) så hvis du holder deg borte fra slikt så er det jo ingen problem:) tok i allefall den testen da jeg kom hjem. Visste ikke om det, så jeg hadde tømt kattedo flere ganger,men hadde ikke fått noe. Ha en fin tur og kos dere masse:)
meg & to små vampyrer Skrevet 7. desember 2008 #3 Skrevet 7. desember 2008 Om du bare er litt ekstra flink med mathygiene (så langt det lar seg gjøres) og kun spiser ting som er kokt,stekt eller vasket/skrellet (frukt kan du jo skrelle) så tror jeg du klarer deg. Og ikke klapp masse ville katter f.eks. he he. God tur:)
¤juliprinsesse¤ Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. desember 2008 Tusen tusen takk:) Hjelper alltid med noen gode ord når man er litt nede!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå