Gå til innhold

Gu, jeg er så lei.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat nå er jeg lei av vondt i ryggen, halsbrann 24/7, kvalme, mas og masing.

Vist ikke jeg gjør det eller sier at nå må vi gjøre det så blir det ikke gjort. Og det gjelder alt. Vasking, kles vask, skru opp ting, stå opp, sette på vekkeklokke, osv osv osv. Herregud jeg er så lei av at det alltid er JEG som må huske på ALT og ALLTID være den som "begynner/starter/husker på"...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jaja.. kutter du ut mannen, så er det likevel du som må huske alt.....

Skrevet

Hvis dette er noe som plager deg til vanlig så begynn med å sette inn enkle mottiltak:

I julegave kjøper du en flott julegave til din samboer som står på HANS side. Du setter tiden som det passer deg på din klokke på din side. Etter noen forsovninger, så lærer han en leksjon.

Gjør det klart av ved null hjelp på kjøkkenet så blir det kun servert det du liker. Og da serverer du alt du vet han ikke er 110% begeistret for men som du spiser.

Husk at du kan ikke vinne de store kampene, men vinner du hundre små, så får du det bedre etter hvert.

Skrevet

Skulle ønske det var så enkelt, jeg er ikke hi men kunne skrevet det samme selv...må ordne ALT, fra vask til økonomi og bil, ja kort sagt ALT.

Men han er veldig snill, da. Hever aldri stemmen, rolig og grei men gud så lei jeg er over at jeg alltid må ordne ting.

Skrevet

Min samboer er også snill, rolig og helt skjønn. Men han lever liksom i sin egen lille verden og jeg er bare så lei av at jeg må ordne og huske på alt. Stiller klokken sånn at det passer meg når jeg skal opp, men skal han opp før så ringer og durer klokken hans leeeeeenge uten at han reagerer. Så jeg må uansett stå opp og skru av klokken hans eller vekke han og få han til å gjøre det. Han kommer for sent stort sett hver dag, men han klarer likevel ikke å stå opp "på egen hånd".. Men han blir vel kanskje bedre med årene... Håper jeg.

Og til deg som sa at om jeg kutter ut mannen så må jeg huske alt selv likevel. Det hadde faktisk vært lettere vil jeg tro. For nå må jeg huske på ting for to person.

Jeg elsker han, men jeg skulle ønske han tok i ett tak og hjalp litt til med husking og ordning.

Skrevet

Glemte og svare på det, men er 31 uker på vei nå :)

Skrevet

Nei, du MÅ ikke huske for to, du VELGER å huske for to. Stor forskjell, der.

Han lar deg ta ansvaret, så lenge du gidder, så klart. Det er jo enklere for ham. Det er som med barn; du skal "trene" dem i å klare seg selv, og måten er å la dem ta ansvar selv.

Absolutt ALLE klarer å komme seg opp selv, om de må. Hvorfor klarer du det? Jo du tar ansvar. Så lenge du gjør det på vegne av din mann, så tar ikke han ansvar selv. Da har han deg å skylde på, dersom han er sen. Akkurat som min tenåringssønn;)

Skrevet

Jaha. Litt dumt å bare la han sove når han skal på jobb og vi jobber sammen og vi har bare en bil... Bilen er forresten hans så om han ikke står opp osv så kommer ikke jeg meg på jobb heller for ikke går det buss her og langt er det å gå.

Og han har aldri skyldt på meg når han har kommet for sent til noe eller ikke rukket noe pga sovingen.

Og det at jeg må huske for to, det må jeg. Har prøvd å la han huske på ting selv. Sånn f.eks om vi skal spise middag hos faren hans, når han har møter, når han skal møte vennene sine osv. Men han husker det rett og slett ikke. Og når jeg ikke sier i fra så jah, da dukker han ikke opp/det blir ikke gjort.

Har prata med han om det og nevner det ofte at han må bli flinkere til å være mer til stedet og følge mer med. Men hittil har det ikke hjulpet..

Skrevet

Kanskje han har problemer med konsentrasjon og hukommelse?.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...