Gå til innhold

Jeg er så redd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et år igjen til jeg er ferdigutdannet... en utdanning som ikke fører til et bestemt yrke. Jeg klarer ikke å se meg selv i jobbsammenheng :( Jeg er livredd for å ikke få jobb og livredd for å jobbe...

Sitter med unge, egen leilighet og et tonn med bekymringer. Hva om jeg ikke klarer det? Jeg har jobbet hard med studiene mine, men føler jeg ikke kan nok og at jeg vil "lure" den som måtte ansette meg... Om jeg skule finne på å snakke med familie eller venner om mine bekyringer, så blir jeg bare fortalt at jeg har dårlig selvtillit og at jeg er SÅ flink.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Studiene er jo bare litt av utdannelsen! Mesteparten av den er de første årene i jobb. Enhver arbgiver som ansetter nyutdannede vet dette! Det forventes ikke allverden av deg, men at du MED TIDEN klarer å kombinere det teoretiske du har lært med praksisen og etterhvert gjøre en god jobb. ;)

Opplæring blir alltid gitt,også til feks sykepleiere som ikke har en genrell utdannelse, men en spesialisert en!

Lykke til! :)

Skrevet

ps: det er veldig vanlig å føle det slik du føler det! Følk tror liksom de lurer arb giver til å ansette dem,og at de ikke kan jobben...

men alt må jo læres selv om man er utdannet.

Skrevet

Jeg har det på samme måte. Livredd for å jobbe. Får jobber jeg ikke vil ha, men ikke de jeg vil ha, noe som har vært utrolig tungt. Har vært i jobber som har slitt meg ut og som ikke har passet for meg. Har alltid vært skoleflink, og vært blant de beste der, men føler ofte at jeg i jobbsammenheng bare blir helt blank. Får jernteppe på et vis.

Jeg har mann men ingen barn, men sitter med en leilighet som tar knekken på oss.

Vet ikke hva som blir løsningen, men skal i møte med banken, og nav kan kanskje hjelpe meg...

Jeg kan ikke hjelpe deg, men ville bare si til deg at du ikke er alene.

Skrevet

Tusen takk for svar! Godt å høre det som kanskje virker åpenbart ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...