Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Eller annen prev, det skal jo egentlig være ganske vanskelig.. (ikke all prev er 100% sikkert, men hvertfall 98% med riktig bruk) Og det skal være få som blir det. Men jeg syns det er utrolig mange som blir gravide på prev.. :s Merkelig mange.. Var på et forum, og hadde en diskusjon på dette. Det var sikkert 2av 3 der, som hadde blitt gravide på prev. Tror dere mange lyver? Barnet er kanskje ikke planlagt, og det er lett og skylde på prevasjon som ikke har virket som det skal?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 Noen lyver. Noen pynter på sannheten, de har kanskje glemt å ta en pille eller to, og er flaue pga det. Noen har oversett at de har gått på medisiner som svekker p-pillen, f.eks ikke fått med seg at enkelte typer antibiotika kan svekke effekten av p-pillen. Noen har vært dårlige i magen, eller kastet opp, uten å tenke over at det kan ødelegge hele måneden med p-pillen. Og en av hundre blir gravide hvert år selv om de følger "reglene" til punkt og prikke. Selv bommet jeg første gang fordi jeg ikke var klar over at p-pillen ble svekket av at jeg gikk på kraftig penicillinkur da jeg var alvorlig syk. Etter amming så jeg det derfor som trygt å velge p-pille, siden det var min egen feil første gang jeg ble gravid. Ble dog gravid til tross for at jeg fulgte alle regler, men kommer fra en familie hvor folk blir gravide med både kopper og hormonspiral, p-piller og gud vet hva. Så det er mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå