Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Når dere drar i bryllup, drar dere da for å vise fram nye klær og størst mulig gave? Jeg trodde dagen var for å feire brudeparet - ikke trenger det koste allverdens, og ikke betyr det noe hvem som kommer med den største gaven! De kjipeste bryllupene som finnes er de hvor bruden i ettertid sitter og murrer "og jeg som brukte 1000,- på mat og alt til hver av gjestene, og alt jeg fikk i gave var **** som sikkert ikke kostet mer enn 300!!!!!" Hvorfor betyr det så mye for så mange hva ting har kostet? Er det at et bryllup kostet 130 000 ensbetydende med at det var et flott bryllup med en morsom og hyggelig bryllupsmiddag/kaffe/fest? Jeg tar en "Trond" og er visselig GLAD for at ingen her er mine venner!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Enig med deg HI. Virker som folk her inne drar i bryllup på helt andre premisser enn for å feire brudeparet. Om du kjøper gave for 200 eller 1000 så er det vel tanken som teller?? Og man gifter seg vel ikke for festen? Man gifter jo seg fordi man ønsker å være gift! Jeg kunne godt ha servert mat som dere her inne ville tenkt på som smålig, ikke sodd da.. ikke no fan. Men noe som jeg var glad i og representerte meg og samboer! Synes det er skremmende å se tendensen til at folk ikke kan gi uten å forvente noe tilbake. Trist....
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 og en ting til.. behøver ikke et dyrt overdådig bryllup for å være lykkelig eller føle meg spesiell jeg! Virker nesten slik her inne.. men smaken er forskjellig.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 Vi var i et bryllup som visstnok kostet 300 000. Jeg synes ikke det var rare greiene... Fikk bare servert maten en gang, og ble oppfordret av toastmaster å ta mye denne ene gangen (trodde det var tull jeg, men neida...) og var to bonger til hver pluss velkomstdrink. Ble feiret på et hotel, der det kom en dame som fy- fyet meg, fordi jeg glemte meg, og skulle til å ta med ølen ut for å ta en røyk på verandaen. Ikke lov til å ta med alkohol ut! Vi feiret byllup i et leid lokale og catering. Fri flyt av drikke og mat (STORT utvalg), ingen som "passet" på oss, og betalte 30 000... ALT inkludert (klær også). Svært så fornøyd med vårt billige bryllup!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 Enn å betale slike summer for et bryllup.. Det er de minst høytidlige som har vært best av de vi har vært på De overdådige blir fort så upersonlig.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #6 Skrevet 6. desember 2008 Vi hadde ett lite og koselig brylupp til 1000 kr pr. kuvert på grunn av at vi ville ha en koselig og fin dag med de nærmeste. Om de ikke hadde kjøpt gave i det hele tatt hadde ikke gjort noen ting. Men at dagen var spesiell og noe vi kommer til å huske resten av vårt liv betyr alt. Vi valgte heller ett lite eksklusivt brylupp enn å innvitere hele bygda for å få gaver.
børdi Skrevet 6. desember 2008 #7 Skrevet 6. desember 2008 Jeg bryr meg ikke katta om hva ting koster. Jeg giftet meg fordi jeg ville gifte meg med mannen min Og vi hadde et lite bryllup med kun nærmeste familie, nettopp pga det.. Hadde det ute på terassen i telt, og koltbord til mat.. vi koste oss glugg.. Og det er det viktigste for meg i alle fall..
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #8 Skrevet 6. desember 2008 Vil man ha et lite intimt bryllup og servere sodd eller lignende fordi alle synes det er topp, værsågod! Da vil man feire med sine 10 nærmeste fordi de er viktige for en. Men har man "et normalt" bryllup med 50-150 gjester, så er ikke alle de folk du er nært knyttet til. Da er det kjærester og samboere du aldri har møtt og tanter av foreldre og foreldres venner etc. Da lager man et ordentlig selskap og serverer for pokker meg ikke sodd e.l. Og mange beregner mye på bryllupsgavene... vi fikk fyldt opp med fullt sølvtøy, hele serien med krystallglass og porselen til middag og kaffe- alt til 18 stk. De nærmeste gir selvfølgelig ikke sånne ting, de gir ting som er mer personlige... f.eks. vogge fikk vi som er til å følge slekters gang med navn på alle barna som ligger i den...
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 7. desember 2008 #9 Skrevet 7. desember 2008 Helt enig med HI.Den som skrev Hi på sodd tråden synes dem som serverer sodd er gjerrige...jeg synes heller dem som drar i bryllup og henger seg opp i hva man får servert og faktisk blir forbanna pga det er gjerrige.Det er bare min mening.
Gjest Skrevet 7. desember 2008 #10 Skrevet 7. desember 2008 He he, jeg synes også sodd er et merkelig valg som festmat siden jeg ikke er fra området men skjønner at det har med hva man er vant til. Om et brudepar eller andre vil servere sodd er jo det helt greit for meg :-) Det er brudeparets dag! Helt enig med HI, det verste jeg vet er når brudeparet, for eksempel, klager på gavene fordi det ikke er dyrt nok etter deres smak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå