Gå til innhold

Noen som har/hatt barn med molysker her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det før de forsvinner?

Dattera mi har hatt det siden i sommer. Hun plages av de, og klør deg ofte til blods.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, to av mine har hatt. Det smitter jo....

Hun ene hadde det i ca 1 år og hun andre i ca 2 år.

Veldig irriterende! Mine og klødde seg mye og da spredte det seg. Var ingenting å gjøre, men jeg brukte eurax i perioder mot kløen. Det er kun hvis det er veldig sjenerende eller spesielt plagsomt at legen kan "skrape" de bort med en spesiell "skje".

Smør dere med tålmodighet! ;)

Skrevet

jeg hadde det... var helt jævlig:S følte meg som et misfoster... men så gikk jeg til homiopat og dem sa at jeg skulle spise masse greier og sånn... gikk det bort?? nei!! bortkasta tusen kroner som ikke hjalp for en pøkk!!! så jeg dro til almenlegen til slutt og han skjærte det vekk med kapell... vondt kan jeg trygt si!! smertestillende var ikke tilstede akkurat... men da forsvant dem og har vært borte siden!! no herk det der!

Skrevet

Takk :) Hun har det på halve overkroppen, så det er ikke så veldig sjenerende. Men er vondt å se at hun klør så ille.. Hun klager over de "ploppene" sine som klør..

Får kjøpe noe klø stillende salve jeg også, vil helst ikke at det sprer seg mer, så best at hun lar "ploppene" være i fred :)

Skrevet

Uff.. det hørte ikke noe godt ut! Fint du er kvitt de nå :)

Skrevet

Ja, vår datter har hatt dette. Det var slik du også skriver, at hun klødde seg til blods og det var skikkelig vondt innimellom når de var skikkelig "modne". Hun fikk dem på overkroppen, under armen og nedover på siden av magen, på det verste var det sikkert nærmere 200 stykker.

Det jeg anbefaler dere, er å få henvisning til en hudlege. Vi fikk dette, og fikk hos ham høre at dette med å skrape vekk molluskene med skje ikke lenger ble anbefalt. Det legen gjorde i vårt tilfelle, var å fryse bort de verste, modne molluskene (5-6 stk). Så skulle vi se i løpet av 14 dagers tid om de begynte å gå tilbake de andre også, hvis ikke fikk vi resept på et eller annet som apoteket måtte blande som skulle smøres på de modne molluskene et par ganger i uka. Dette trengte vi ikke, for en til to uker etter frysingen var molluskene på sterk retrett, og nå, 2 måneder etter behandling, er alle borte. Anbefales! Lykke til, vet hvor vonde disse kan være :-(!

Skrevet

Vil bare legge til at du kan få gjort dette hos vanlig allmennlege også, men personlig anbefaler jeg hudlege som gjør dette daglig. Tror også de har litt mer peiling på hvordan de skal takle redde unger i slike tilfeller, når det gjelder huden!

Skrevet

Og (hehe, blir ikke ferdig i kveld): i mellomtiden: hvitvask! Kjøpes på apoteket og sprayes på. Lindrer LITT kløe, iallfall!

Skrevet

Datteren min hadde en på skulderen. som kjapt ble til flere fordi hun klødde hull på den. Fant et tips om en krem på helsekost etter å ha prøvd mange andre tips. Marja Entrich, Medical heter den. Liten hvit tube med grønn skrift. Ganske dyr, men smurte på to ganger om dagen og etter ca 2 mnd var de vekk. Veldig fornøyd. Så ganske kjapt at de begynte å tørke inn.

Skrevet

Ahh, takk for det :) Skal kontakte legen på mandag for å få henvisning. :o)

Skrevet

Hei

Begge mine barn har hatt det i en periode. Vi smurte med hvitvask når det klødde, men det vi oppdaget etterhvert var at ved å plastre de molluskene som var sprekkeferdige og modne ble de ikke spredd vidre på kroppen og det gikk over ganske fort. Vi bruk noe hvit plasterteip.

Lykke til med molluskene. Husker det var noe hærk:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...