Kokkeli nyter våren:) Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 hvordan gjør dere det? hos oss er det en som leser opp til og fra lappen. et barn (de barna som har lyst) leverer gaven. Så ser alle hva den får, slik at vi alle får med oss hva de andre får, før neste gave deles ut. Nå prøver vi å gi til barna litt fort i begynnelsen siden de er så spente. Men jeg syntes at det ligger så masse arbeid og kos bak alle gavene så er greit å bruke litt tid på å pakke de opp også. Hvordan gjør dere det?
Kulå Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Samme her, syns det er gøy å se hva andre får : )
Kulå Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 Å ikke minst prøve å ha litt kontroll på hva og hvem barna får gavene fra. Her er det foresten også barna som tar seg av opplesing og utdeling : )
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. desember 2008 Ja syntes det e viktig å få med seg hva barna får og fra hvem. Av og til hvis vi har vært veldig mange har vi voksne pakket litt opp i bakgrunnen, og vist det til hverandre etterhvert. Men er så gøy å kose oss lenge med opp-pakkingen:) Gleder meg.
Gjest Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 Hjemme hos mamma og pappa har vi alltid delt ut alle julegavene først. Så har vi åpnet en og en, mens alle følger spent med. Har tatt litt tid, men det er jo litt med spenningen også. Har feira bare ei jul sammen med min kjære, hans sønn og far. Ble pakkeåpning midt i jula i og med at sønnen hans var hos mor på julaften. Da delte han ut en og en pakke, så pakket vi opp når vi fikk dem.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 6. desember 2008 #6 Skrevet 6. desember 2008 samme som hos deg kokklimonke:))
blond Skrevet 7. desember 2008 #8 Skrevet 7. desember 2008 I begynnelsen tar vi det rolig og et av barna finner en pakke og leser (som regel ved hjelp av en voksen) hvem den er til og fra. Så ser alle på at den åpnes. Slik fortsetter vi til ungene begynner å bli ferdig og da åpner vi gjerne to samtidig for ikke å dra ut tiden. Papiret legger vi i en søppelsekk med en gang og så har vi hver vår lille haug med gaver.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 7. desember 2008 #9 Skrevet 7. desember 2008 Vi pleide å åpne 1 og 1 pakke slik at alle fikk se, men jeg tror det var noe vi avviklet da mine småbrødre og søskenebarn var små, da ble det plutselig så mange pakker at det drøyde i det uenderlige før vi kom oss opp av gulvet, jeg har forøvrig fast plass på gulvet ennå, synes aldri det blir plass til meg i sofaen, er liksom en del av ungene, selv om dette blir 8ende julaften jeg er mamma.(skal forøvrig til svigers i år, og der er det forhåpentligvis plass til meg i sofaen). Nå deler vi ut pakkene sånn litt innimellom, pleier å være sånn at ungene åpner og åpner og åpner, mens de voksne sparer på pakkene for å få de til å vare lengst mulig. Vær voksen har da en stabel med uåpna pakker ved siden av seg.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 7. desember 2008 #10 Skrevet 7. desember 2008 Her er det en som roper opp navn, og deler ut pakkene. Så åpner vi en og en, ser ann hvor mange det er til sønnen, hvor seint vi kommer i gang med åpningen osv. Så kan være han får åpne sine først, også fortsetter vi voksne når han er i seng.. Men som sagt kommer ann på litt ting.. Det vanlige er at en og en får pakke som vi åpner, så får alle se hva man får og av hvem..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå