Bring_it_on!!:)) Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Vi skal bestille til veterinær til mandag.. men ønsker og høre deres erfaringer.. Tispa er 10.5 år gammel.. halvstor rase ( weimaraner).. 27 kg.. Siste tiden så har hun slitt veldig meg høyre benet sitt.. lagt merke til at det er vanskelig for hende og at hun halter veldig spesielt når hun har vært ute i snøen ( blitt kald) og/eller når hun har ligget og sovet/slappet av en stund.. Trapper sliter hun også med.. Vet ikke om gikt vises på samme hvis på hunder som hos mennesker.. men er det ikke og anta at dette er gikt?? Eller ihvertfall begynnende?? Og er dette som regel smertefullt for hunden??
Gjest irismor Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Det er som hos oss mennesker. Det kan være veldig smertefult, de kan jo få medisiner men som regel skyver man bare sorgene og plagene foran seg. Men er du sikker på at det er leddgikt. Måtte lillejulaften for 2 år siden avlive min golden retriver tispe. Hun haltet og vi trodde hun hadde strekt noe. Etter en visitt hos dyrlegen med påfølgende røntgenbilder så viste det seg å være noe helt annet. Hennes lårben var "spist" opp av en 10 cm stor svulst. Det ble en veldig tøff avgjørelse og en trist jul.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. desember 2008 Nei langt ifra sikker.. Jeg bare ser på tegnene.. Og at det kan være det.. men er jo opptil veterinæren og avgjøre.. Har ikke kjent noen kuler der.. Mannen har kjent masse på begge hoftene.. Og han mener at høyre hofteparti virker mindre ( !??!) en det venstre.. Men det høres jo mere ut som muskelsvinn.. Så jeg vet ikke.. Hun har hatt masse annet rart for seg i det siste.. Jeg har hatt mine utblåsninger her inne og.. Vi skal nå ihvertfall til full sjekk snart.. Og da skal alt sjekkes.. Jeg tror ikke hun har det bra i psyken sin i tilegg til dette heller..
Gjest irismor Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 Godt at dere skal en tur til veterinæren. Da får dere en grundig sjekk av henne og får vite hva som er galt. Har ikke vært her så mye i det siste da min pc virkelig døde for en stund siden. Og jobbpc`n til gubben er skikkelig drittpc. Men det er viktigere at direktøren i Arla kan drikke seg dritings og kjøre fin bil enn at jeg kan surfe på nettet ;-)
Groosalugg Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 Jeg tror jeg heller ville tenkt hofteleddsdysplasi jeg da.. Men det er bra dere skal til dyrlegen så får de finne ut av det.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. desember 2008 Selvfølgelig.. Hvorfor skal Arla tenke på deg og mannen!?!? .. hehe.. =) Ja jeg har "krevd" en grundig sjekk av hunden nå.. hunden er lille babyen til mannen og han nekter og innse at hunden ikke har det bra.. Men etter et lite angst/gråteanfall fra meg her om dagen pga frustrasjon så skjønte han vel kanskje alvoret.. Jeg orker ikke og bo og leve slik som vi har det nå.., og det har han skjønt tror jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå