Gå til innhold

Bekymret for min lille Thomas :( (han er bare to døgn gammel)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både Thomas og jenta jeg fikk i fjor kom i setefødsel. Noen timer etter fødselen til jenta mi, begynte hun plutselig å veive febrilsk med armene og det var tydelig at hun hadde problemer med å puste. Årsaken var masse slim som ville opp. Reagerte raskt så alt gikk bra heldigvis.

Det samme skjedde med Thomas noen timer etter vi kom hjem. Men med han fortsetter det:( Vi var tilbake på sykehuset på fredag, for undersøkelsen de foretar etter fødselen(barnelegen) En stund før vi kom inn, kastet han opp masse slim og guffe. Hele han var gjennomvåt. Legen mente det måtte ha vært fostervann. Vi kom hjem , og en stund etter fikk han helt panikk igjen, da var det masse tykt slim som kom. I natt har jeg vært oppe med han, for jeg klarer ikke å sove ,når jeg vet han sliter med det der og ikke får puste skikkelig når det begynner. Livredd for at han skal bli kvalt. Og heldigvis at jeg var oppe med han i natt. For han kastet opp/gulpet opp flere ganger i natt, og det ser ut som det er ren magesyre. Har ikke fått igang melkeproduksjon enda. Så jeg gav han mme i dag tidlig, og på dagen i dag har han vært fin. Men nå har han begynt å bryte seg igjen. Noen som har vært borti dette før og kanskje vet hva det kan være ? Faen det er sååååå skummelt. Skal på sykehuset å ta føllingprøven i morgen, så jeg skal be om å få prate med barnelegen da. Men måtte bare lufte dette her, for jeg er så bekymret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har desverre ingen erfaringer med det.. Men hadde det vært mitt barn tror jeg at jeg hadde ringt barsel med en gang jeg..

Masse god bedring til gutten din.. =)

Skrevet

Hei, gratulerer med gutten! Har ikke noen gode råd, men fikk du ikke være på sykehuset etter fødselen? Kanskje det hadde vært greit å vært der et par dager til du var sikker på at alt var i orden? Om du er usikker ville jeg ha ringt føden og bedt om råd, så du slipper engste den hele denne natten også. Lykke til!

Skrevet

mente barsel =P

Skrevet

Ja jeg har vært borti det da

Minsten min gjorde det der, han sluttet å puste fordi det satt seg fast..

Da var han 6 dager gammel.

Han gjorde det 3 døgn på rad, de to første kveldenefikk vi sugd ut slim og dunket han i ryggen hjemme, men ble så innlagt på sykehuset, og den 3 kvelden startet det igjen, og da spydde han galle og, og da satt det skikkelig fast og legene måtte suge det ut der for å få han til å puste igjen,

skikkelig seigt slim,,

Etter det var han fin..

Legene trodde det var noe slim som satt igjen etter fødselen, da han hadde navlestrengen 2 ganger rundt halsen

Om du er bekymret , så dra til legen, og snakk med de,

På sykehuset fastet jeg han i 3 timer, så tok de slange ned magen for å sjekke om det var slim der,

Men det var det altså ikke, så vet egentlig ikke hvor det kom fra...

Gratulerer med den nyfødte:-)

Skrevet

Om han har svelgt fostervann så kan det godt hende han er litt kvalm og uvel, derfor brekningene.

Husker andremann hadde det slik.

Brakk seg så sinnsykt, så han ikke pustet. Mange mange ganger. Vi var på sykehuset enda når det skjedde og dem sa da at han var nok kvalm om han hadde svelgt noe fostervann og dette var helt vanlig.

Ei vennine opplebde også dette, bare her sto sputen ut av munnen på jenta hennes. Det var blod også så hun hev seg på alarmknappen. Men det var visst bare fostervann det også.

Om det er det som er med gutten din aner jeg ikke...... Kanskje du kan ringe barsel å høre?? :))

Gratulerer så masse forresten!

Skrevet

tror nok jeg slenger meg på de andre her og ville nok ringt til barsel jeg :s kan hende de gjerne vil at du skal det også. jeg hadde hvertfall ikke ventet med å sjekke dette til i morgen. som du selv sier/gjorde, jeg hadde ikke fått sove hvis barnet mitt holdt på sånn.

lykke til. det er sikkert ikke noe farlig, men kan jo være greit at de får sett på han,

og forresten: gratulerer med lille Thomas.

Skrevet

jenta til søstera mi gjorde også dette, og det var fordi hun hadde svelgt en del fostervann og derfor ble uvel. varte et par dager før det gav seg :) så jeg ville tippet på at det er det som feiler din også.. :) men for din egen del tror jeg kanskje du bare skal ta en tlf til barsel så du kanskje får tatt en sjekk eller blir beroliget så du får slappet ordentlig av, det er viktig, vet du.. :) spesielt for å komme seg ordentlig etter fødselen, og for å få i gang melkeproduksjonen om du skal amme.. :)

gratlerer med gutten..! :)

klem

Skrevet

Begge jentene mine har vært kvalme og brekt seg/kastet opp litt i noen dager etter fødselen, pga de har svelget fostervann.

Om det er det som er med lille Thomas er jeg ikke rette personen til å uttale meg om. Ring barsel du, det er derfor de er der. Hjelpe/roe bekymrede nybakte mødre.

Og gratulerer med lille Thomas:-)

Skrevet

Hei alle sammen og takk:) Har snakket med barsel nå, og det er antagelig fostervann ja. De skal titte på han i morgen, men jeg kunne bare ringe dem gjennom natten om det var noe. :)

Skrevet

så bra da...

og enda en gang , gratulerer..

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...