Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Ekssambo krever 50%, og mener at det har han uansett krav på. Problemet er bare den lange reisen på over 2 timer, pluss at barna er veldig små ennå (3 mnd og 2 år). Jeg går uansett hjemme fordi jeg har permisjon, men han jobber til kl. 18 hver dag. Og jeg flyttet lenge før minsten ble født, og han mener at det taler i mot meg at jeg har flyttet til en annen kommune, og at han som bor i kommunen der den eldste har bodd, har førsteretten på barna. Vi skal på mekling til uka, får vi høre mer om reglene der? Er det noen av dere som vet hva som blir lagt vekt på?
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 alt det du skriver nå blir lagt vekt på. Og retten til barna har lite med kommunen å gjøre. men jeg synes det i utgangspunktet er tullete å flytte to timer unna
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 Han har ikke "rett på" annet enn vanlig samvær med barna. Og det blir det som er vanlig utfra deres alder. Altså for 2 åringen, sånn ca annen hver helg, ferie, og høytid + en ettermiddag i uken. For babyen(som du sikkert har foreldreansvar for alene), så må BF komme på besøk til dere. Dette er helt til barnet er ca 1 år, for så å bli trappet opp over tid. Samme om det var du eller BF som flyttet, det har ingenting med saken å gjøre. Det er 2 timer mellom dere, og det må legge føringer på samværet. Det er uansett ikke barna det skal gå ut over at du flyttet, om du forstår. Det har ikke med hvem det taler mot, for det er barna som har rett på samvær, og ikke foreldrene like mye. Og en skiller ikke søsken, slik at den ene skal ha 50/50, og den andre ikke. 50/50 er ikke anbefalt av barneombudet før ved 3 årsalder. Det som blir lagt vekt på, er barnas beste. Så det er det du skal fokusere på. Holder BF på sitt(at han har rett på...) så er det ikke i hans "favør". Mekling er ikke en dom, det er dere foreldre som skal diskutere dere frem til den beste løsningen. Meklerne er der bare for å holde dere på sporet, og å kunne gi råd til barnas beste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå