Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Altså...jeg og mannen er 24 år. Vi har tre barn, og er GANSKE fast bestemte på at vi ikke vil, eller har kapasitet til å få flere barn. I går begynte svigermor og snakke om sterilisering, velment selvsagt. Hun mener inget vondt med det. Har fortalt henne at vi har tenkt på dette før. Her er altså saken..jeg er veldig følsom for prevensjon, i tillegg til at jeg er veldig distrè, det eneste som på nåværende tidspunkt fungerer for meg er p-ring. Jeg synes det er noe ordentlig styr å drive med dette, og er samtidig livendes redd for å bli gravid. Jeg VIL virkelig ikke ha flere barn, og tanken på at det kan skje et uhell, og at jeg da vil måtte ta en evt abort igjen er knusende. jeg vil ikke orke det en gang til. Samtidig er tanken på en sterilisering ganske skremmende. Jeg er bare 24, og det er trist å ta en endelig avgjørelse på at nå er jeg ferdig med barn. Samtidig så skremmer narkose og inngrepet meg (har dødsangst). Jeg synes at mannen burde overveie dette. Han er enda mer bestemt enn meg på at han ikke vil ha fler. og inngrepet er betydelig enklere (OG billigere) for ham. han innrømmer at han ikke liker tanken på kniver rundt hans edlere deler. Jeg vet også at OM jeg i fremtiden vil ha flere barn, vil adopsjon være et reellt valg for meg, siden jeg ikke takler så godt å gå gravid. Dette har jeg allerede bestemt meg for. Likevel er det noe imot meg som stritter. Hvorfor skal prevensjonen hele veien være MITT ansvar...?? Synspunkter?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Prevansjon er jo begges ansvar det! Men tar jeg helt feil når jeg sier at sterilisering på menn kan reverseres? Hvis det er tillfelle kan jo det hjelpe på tanken om at alt håp ikke er ute for noen av dere til å få flere barn, selv om dere ikke ønsker det nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå