Gå til innhold

Sterilisering

Meesah og HattiFnattene♡

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså...jeg og mannen er 24 år. Vi har tre barn, og er GANSKE fast bestemte på at vi ikke vil, eller har kapasitet til å få flere barn.

I går begynte svigermor og snakke om sterilisering, velment selvsagt. Hun mener inget vondt med det. Har fortalt henne at vi har tenkt på dette før.

Her er altså saken..jeg er veldig følsom for prevensjon, i tillegg til at jeg er veldig distrè, det eneste som på nåværende tidspunkt fungerer for meg er p-ring.

Jeg synes det er noe ordentlig styr å drive med dette, og er samtidig livendes redd for å bli gravid. Jeg VIL virkelig ikke ha flere barn, og tanken på at det kan skje et uhell, og at jeg da vil måtte ta en evt abort igjen er knusende. jeg vil ikke orke det en gang til.

Samtidig er tanken på en sterilisering ganske skremmende. Jeg er bare 24, og det er trist å ta en endelig avgjørelse på at nå er jeg ferdig med barn. Samtidig så skremmer narkose og inngrepet meg (har dødsangst).

Jeg synes at mannen burde overveie dette. Han er enda mer bestemt enn meg på at han ikke vil ha fler. og inngrepet er betydelig enklere (OG billigere) for ham. han innrømmer at han ikke liker tanken på kniver rundt hans edlere deler.

Jeg vet også at OM jeg i fremtiden vil ha flere barn, vil adopsjon være et reellt valg for meg, siden jeg ikke takler så godt å gå gravid. Dette har jeg allerede bestemt meg for.

Likevel er det noe imot meg som stritter. Hvorfor skal prevensjonen hele veien være MITT ansvar...??

Synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

jeg skjønner deg veldig godt, og er enig i at det er "lettere" om mannen gjør dette.

det er jo mulig å gjøre om på mannen i ettertid,men ikke 100% garanti for at de fikser det igjen.

men alderen er satt til 25 på begge kjønn,og jeg vet ikke om de har noen avvik på dette,ifht deres historie.

her skal mannen bestille time,rett etter jul,for sterilisering,har fått klarsignalet fra sykehuset,at han kan bare bestille.

lykke til i valget...

Skrevet

Forstår deg godt. Og er helt enig i at mannen burde foreta steriliseringen i deres tilfelle. Fordi dere er veldig unge og ikke kan være 100% sikre på hva dere ønsker om kanskje 10 år. Og fordi det er mulighet for å "angre" seg for menn, men ikke oss kvinner (iallefall liten sjanse). Om du i tillegg tåler prevensjon dårlig, så sier det seg nesten selv.

Mange menn tror nesten de får hele stellet kappet av for livet, men det er vel snakk om mangel på info om hva som faktisk blir gjort:-)

Skaff masse info og gi ham det. Så ser han at det ikke er så farlig.

Kjenner flere som har gjort dette og som overhodet ikke har noe problemer med ting og tang i etterkant. De som har det, har et problem i tankene og ikke fysisk:-)

Sist men ikke minst, prisen er jo himmelhøy for kvinner kontra menn:-)

Skrevet

Mannen min steriliserte seg for en uke siden. Vi er også ganske unge(26 og 28) og har 3 flotte barn =) Han har hele tiden vært innstilt på at han skal gjøre det når vi er "ferdige", men nå på tampen så grua han seg endel. Men det gikk helt greit, litt ubehagelig og vondt selvsagt, men imot 3 svangerskap og fødsler er det jo ingenting!

Hadde han ikke vært villig til å gjøre det, hadde jeg blitt rimelig skuffa trur jeg - det er jo en mye enklere - og billigere - affære for menn å sterilisere seg, og vi kvinner har jo gjerne gjort vårt =P

Vet du, jeg hadde mareritt om at jeg var gravid. Og en annen gang drømte jeg at jeg var gravid med tvillinger og gav bort den ene - så jeg er nok definitivt ferdig med å få barn, hehe!

Ser fram til et bekymringsfritt sexliv =D

Skrevet

Vanskelig dette her...Dere er jo så unge da...

Tenk om en av dere dør / dere går fra hverandre...

Synd om han finner seg en ny dame som ikke har barn selv og vise versa....

Men samidig skjønner jeg jo at du er drittlei prevansjon...

Prøvd kobberspiral da?

Skrevet

Kan ikke bruke kobberspiral pga tidl svangerskap utenfor livmoren

Skrevet

Vi har tre barn og skal ikke ha flere, Mannen er 28 og steriliserte seg for halvannen uke siden. Gikk veldig greit, og uten store smerter. Det var han som insisterte på at det var han som skulle steriliseres. Han mente at det kunne han gjøre, jeg har tross alt et vanlig og et tvillingsvangerskap bak meg med alt det medfølger. Så vi har delt litt på det, kan du si :) Vi har snakka mye om det, og det er helt utelukket med flere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...