Katsi Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Vannet gikk da jeg var 35+3 men ble hjemsendt 2 ganger, første gangen med beskjed om at jeg tok feil, andre gangen med beskjed om å komme tilbake neste morgen for enten å avkrefte vannavgang eller bli igang( de trodde fremdeles ikke helt på meg). Da jeg kom hjem 2 gang rant det konstant og da klokka ble 22 reiste vi inn igjen fordi jeg ikke kjente liv. Da vi kom inn fo 3 gang ble jeg innlagt og satt på antibiotika intravenøst da dette var rutine ved prematur vannavgang. Prøvde å sove men følte meg ikke helt bra, frøs og var uvel. klokken 02 sa jeg til mannen min at jeg nok ikke trengte å bli igangsatt og at jeg trodde riene ville komme av seg selv, følte det ulmet litt i magen. 1 time og 25 minutter etterpå var jenta ute. Riene startet like etter 02 og kom uten noe pauser samtidig som jeg lå og ristet av feberskjelvinger. Hjertelyden til babyen ble dårlig og det var plutselig masse folk inne på fødestua( fortalte mannen min etterpå, jeg enset ingenting) og de begynte å forberede keisersnitt. Jeg hadde da 6 cm åpning og legen ville tøye. Hun tøyde og tøyde og jeg presset. Hun fortsatte å tøye og hadde hånda si oppi der helt til babyen kom. Jenta var 2300 gram og 45 lang. Utrolig deilig å få henne opp på magen!!! Da morkaka skulle ut oppdaget de at åpningen hadde trukket seg sammen igjen, den var jo egentlig ikke stor nok,legen hadde tøyd den opp. Så hun måtte inn igjen og tøye for å få morkaka ut,au au au!!! Det viste seg at jeg var blitt syk av GBS infeksjon, så det tok noen dager før jeg kom meg igjen. Og for en lykke at den ikke var gått over på babyen min, det kunne jo gått riktig galt! Nå er vi endelig hjemme med lille Gabriella, et vakkert lite vesen. Hun er frisk og fin men sliter litt med å suge nok. Blir så fort trøtt ved brystet og bruker lang tid på måltidene. Måtte veie før og etter hvert måltid på sykehuset og da så vi at hun ikke spiste nok, Så for å unngå tillegg ammer jeg ofte. Litt slitsomt, men blir nok bedre bare hun blir litt større. Vi koser oss alle sammen, både mamma, pappa, storesøster og storebror. Selv om fødselen var et mareritt er det likevel sååå verdt det når jeg sitter med vesla i armene mine!
BAcer vil ha flere :) Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Oi for en fødsel! Men så bra at det gikk godt! Lykke til videre! Håper ammingen går bedre etterhvert og at hun klarer å suge bedre. Gratulerer!!
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 Gratulerer så masse med lille Gabriella! Høres ut som en tøff opplevelse, godt å høre alt gikk bra med både mor og barn! Kos dere masse!!
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 Gratulerer så mye med jenta di... Men hva er GBS infeksjon?
Katsi Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. desember 2008 Tusen takk:) Deilig å ha henne her nå og at alt er over. Rart å tenke på at det idag er 4 uker til hun skulle vært her:) Det er en forkortelse på noe med Beta gruppe b streptokokker, husker ikke helt hva navnet var. Det kan iallefall være farlig for babyen å ha en slik infeksjon når du går i fødsel, flere barn som har dødd av det. Men siden det var prematur vannavgang og jeg hadde alle tegn på infeksjon ble jenta fulgt nøye med om hun utviklet infeksjon og tatt prøver av jevnlig.
har spire i magen min Skrevet 7. desember 2008 #6 Skrevet 7. desember 2008 gratulerer så mye!!! dette tar jeg som et godt eksempel på at man MÅ stole aller best på seg selv!! tror det er veldig viktig i en graviditet. Ønsker dere alle masse lykke framover:)
eiko Skrevet 7. desember 2008 #7 Skrevet 7. desember 2008 Gratulerer så masse me lillejenta, og lykke til framover:)
helene0: jan09+jun11 Skrevet 7. desember 2008 #8 Skrevet 7. desember 2008 Gratulerer så masse! Jeg er 35+4 i dag, satser på at knøttet har lyst å holde seg der inne i noen uker til. Lykke til videre
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 7. desember 2008 #9 Skrevet 7. desember 2008 Gratulerer så masse med den lille jenta:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå