Gå til innhold

Etterrier med nr to..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har fått høre at etterriene ved fødsel nr to skal være helt forferdelige, noen med erfaringer? Hvor vonde kan de liksom være i forhold til selve fødselen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, etterriene sist var grusomme. Man har fått ut babyen og er veldig "ferdig", men så tar det ikke lange tiden før etterriene starter... =(

Men sammenlignet med rier så er de jo ikke SÅ vonde... Og etter at morkaka er ute så blir de litt svakere. De står jo ikke på hele tiden heller, og er liksom litt motsatt av fødselen; blir svakere og kommer med lenger mellomrom etterhvert. =)

Og de er jo ikke verre enn at "coctailen" man får mot dem virker bra. Jeg fikk en blanding av ibux og paracet hos pleierne mot etterriene, det var ingen problem. Bare å spørre. De første dagene kom de ved hver amming hos meg ihvertfall, men etterhvert lærte jeg meg å aldri amme FØR jeg hadde fått smertestillende.

Skrevet

De var litt vonde helt til de fant ut at jeg holdt på mye urin, hadde ikke klart å komme på do... Fikk da satt inn kateter og lettet på trykket. Da forsvant etterriene også . Med tredjemann nå fikk jeg kateter ganske med en gang og da hadde jeg ingen etterrier :-) Synes det gikk helt greit å sette inn kateter..

Skrevet

Takk for svar og tips;) Man hører i grunn svært lite om ettervirkningene av en fødsel. Husker godt smertene eller heller redselen for å tisse etterpå, og ikke minst puppene med melkespreng som ble store som meloner.. hehe

Skrevet

Etterier er VONDE ja, det kan jeg skrive under på! Hadde ikke særlig etterier 1. gang jeg fødte, men fikk igjen med renter 2. og 3. gang!

For meg oppleves det som om hele magen er i krampe, skikkelig enorme menssmerter liksom...husker jeg bare lå og krøket meg og gråt. Etteriene var for meg verre enn selve fødselen. Det er de jeg gruer meg til denne gang også. Skal være føre var og be om masse smertestillende på rommet etter fødselen!;) Og så har jeg følt at etteriene blir verre for hver fødsel...så ser ikke akkurat frem til det. Sist hadde jeg etterier i flere dager etter fødsel, spesielt kom de i sammenheng med amming! Vondt!

Skrevet

Jeg hadde heller ingen nevneverdige etterier etter første, og har heller aldrig hørt noe særlig om dem før ei uke siden. Gruer meg ikke til selve fødselen kjenner jeg, men de andre ubehagene etterpå når man skal kose seg men den lille nye : )

Skrevet

De blir vondere for hver fødsel, men du får smertestillende så det er egentlig ikke noe stort problem.

Jeg synes de kjenner ut som skikkelige menskramper, og er såpass ille (særlig etter nr tre) at det er umulig å sove uten å få smertestillende.

For meg var det værst om natta og når jeg ammet, men etter to døgn var det helt over. Det hjelper å ligge på magen, smertene kommer av at livmora trekker seg sammen, og det går fortere for den å komme ned i størrelse når du hjelper til ved å ligge på magen å skvise den litt sammen.

Skrevet

Åja de er vonde, det kan jeg love deg. Men denne gangen skal jeg ha med egne smertestillende, så jeg slipper å mase på jordmødrene på barsel. Skal ha mitt 4 barn nå og jeg regner med at de er minst like vonde som sist.....sukk det er mye vi skal igjenom :-))

Skrevet

Takker igjen

Liker å vite hva som kan kommer, forberede meg på det;) sist ble jeg veldig "tatt på senga" av alle småplagene etterpå. (Når man trodde det vonde var over : )

Skrevet

Med nummer 1 hadde jeg ikke etterrier, men fy FAEN med nummer to. Drømmefødsel, så gikk det 2-3 timer, og så var helvete løs. Vi skulle da flytte fra fødeavdeling til barselhotell, jeg i rullestol, jeg var så dårlig at jeg svimte av, heldigvis var mannen min i nærheten, så han tok meg i fallet:) Fikk smertestillende når vi kom på hotellet, men dette er det aller verste jeg noen gang har hatt. Var så utrolig lite forberedt på det, det er faktisk det jeg gruer meg mest til denne gangen. Uæææh, hadde nesten glemt det nå på en måte-3 år etter:)))

Tar i hvertfall med egne smertestillende denne gangen ja:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...