Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg, min samboer og vår datter var på julebord med hans jobb nå nylig. Overnattet på hotell. På kvelden da vi skulle spise, ble det til at jeg og min datter ble forsinket til middagen. Dette fordi den lille skulle få sovet ferdig duppen sin. Dersom hun ikke hadde fått dette, ville hun mest sannsynlig fort blitt grinete og trøtt(hun er 5 mnd). Jeg og min samboer ble enige at det var lurest å la henne sove ferdig, og siden det var hans jobb, ble det til at han gikk ned i tide og at jeg passet den lille. Han skulle imidlertid ta opp plass til meg.

Da jeg og min datter skal til å gå ned til middag en halvtime forsinket, kommer min samboer opp på rommet og forteller at vi ikke kan sitte sammen. Han hadde ikke holdt av plass til meg allikevel av hensyn til de andre parene - slik at de kunne sitte sammen. Så derfor måtte jeg sitte på et annet bord enn ham. Da jeg spurte, visste han ikke hvem jeg skulle sitte sammen med. Da jeg fikk høre dette ble jeg skuffet og lei meg, både fordi jeg hadde syntes det var fint å sitte sammen med ham på en slik kveld, og fordi det hadde vært praktisk å være to om lillejenta når vi spiste. Han selv ble sint over at jeg reagerte på dette - han mente at vi burde ta hensyn til de andre parene slik at de fikk sitte sammen.

Når vi kom ned viste seg at vi allikevel kunne sitte sammen, og vi skværet heldigvis fort opp og la det bak oss.

Uansett, synes dere jeg overreagerte? Kjekt å høre andres synspunkter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor var det så viktig å ta hensyn til de andre parene? Jeg hadde blitt irritert og latt ham sitte alene.

Skrevet

Tror faktisk jeg har blitt litt skuffet selv. syns ikke d er noe gøy å sitte på et bord med fremmede.

Bra dere skværet opp da:)

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempesur og lei meg om vi ikke skulle sitte sammen, og hadde neppe gått ned... Så nei, synes ikke du overreagerte! :-)

Skrevet

Jeg hadde sikkert reagert som deg...jeg er ikke så utadvendt som mannen min og ville nok følt meg litt utilpass helt alene på hans julebord. Og i hvert fall om jeg var edru, hehe =P

Godt det ordna seg =)

Skrevet

hadde nok blitt litt skuffet jeg også.. hvorfor skulle dere ta hensyn til de andre parene å ikke dere selv? har de mer rett å sitte sammen enn der, eller ble det slik fordi du kom forsinket?

Skrevet

Jeg hadde nok reagert likt som deg.

Skrevet

Jeg hadde nok også blitt skuffet.

Skrevet

ingen hadde mer "rett" på plassene enn andre. Var fritt til å plassere seg hvor man ville.

Skrevet

til min samboers forsvar har han sagt unnskyld i ettertid og at han skjønner min reaksjon.

Er uansett fint å høre andres meninger, og må også innrømme at det er litt godt å høre at det ikke er bare meg som ville reagert..:)

Skrevet

Jeg hadde blitt skrekkelig irritert. På et julebord med bare fremmede og edru med en liten baby. Skulle likt å sett vi skulle byttet rolle. Idiot ! :P

Skrevet

Synes han høres feig ut jeg. tør ikke si ifra at han skal holde av plass til deg, men lar alle andre sitte. Dette høres jo lovende ut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...