Gå til innhold

Flere med vondt i stingene og forstoppelse??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Off, sydd tre steder etter fødselen.. kjempe vondt.. og i tillegg forstoppelse som "trykker" på/rundt/i tarmene.. orker ikke trykke.. flere som silter? noen som har tips???

drikker mye, går en bitteliten tur, spiser fiber og epler..

må jeg ty til klyster? 7 dager siden fødselen.. eneste gangene jeghar fått gått på do er når jeg har brukt sånn som gjør tarminnholdet bløtere.. og det er jeg tom for nå.. og jeg tror hun reagerte på det også, selv om det står at det ikke påvirker ammingen..dulphalax eller noe...

kan ikke akkurat jogge meg en tur for å sette fart på systemet heller.. og ikke fungerte det så bra før fødsel heller.. tarmmusklene "ødelagt"? om det går? huffameien..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det bare er ett gammalt kjerringråd,men rømmegrøt skal visst hjelpe gitt..var sånn som de hadde med som gave i gamle dager for at den nybakte mor skulle få løs mage..Spiste det her om dagen og jeg fikk løs mage,men kan være tilfeldig..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleit med treig mage på barselen etter fødselen. Brukte Duphalac og det hjalp her. Styr unna det som gir treig mage, som foreks kokt ris.

 

Ein god variant er linfrø saman med biola. Det fekk fart på sakene hos meg. Står det bom fast, så er klyster løysinga.

 

Er 15 dager sidan eg fødte, og eg kjenner det litt i stingene forsatt, men ikkje så mykje som i begynnelsen nei. No har eg ikkje det "nedovertrykket" som eg hadde etter fødselen. Og godt er det. Ein klarer å gå normalt.

 

Hugs å skyll deg godt med vatn etter at du har vert på do. Urin er med å gjere det vondt verre med at stingene svir.

 

Kiwi er ganske så avførande det og.

 

Og for all del, Ikkje trykk. La det kome sakte men sikkert. Og det går nok over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en frokostblanding som er god for fordøyelsen:

 

La 2 ss linfrø og 2 ss solsikkefrø stå i bløt over natten (ca 1 dl vann).

Bland i havregryn, rosiner og melk, og spis :)

 

Noen dager med denne så skal det bli lettere å gå på do, og sunt er det også.

 

Lykke til :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så spent på de tøflene dine altså! Nå må jeg snart få se dem:)

 

Jeg har laget blogg, men ikke fått blogget noen tøfler ennå:

 

www.mtg-blogg.blogspot.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden havnet innlegget mitt her egentlig? Jeg svarte jo på en tråd på skravlesiden. Merkelig! Tror det har vært en feilkobling her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...