Miss Impatient Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Er i uke 6 nå, og har en sånn voldsom apetitt at dersom dette fortsetter kommer jeg til å bli smellfeit! Og det er selvfølgelig bare usunne ting som frister; pizza, nudler, skoleboller, sjokolade og annet godteri... uff, hvor har det blitt av viljestyrken min da?? Jeg har alltid greid å spise forholdsvis sunt, men nå har jeg mistet all fornuft tror jeg... Så derfor hadde det faktisk vært greit om jeg ble kvalm, så jeg fikk sakket ned farten på vektøkningen her....:-/ Flere som har det slik? Pleeeeaaase?
Gjest Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Jeg var glad for at jeg ikke var kvalm i begynnelsen. Men så slo kvalmen meg for fullt og nå har jeg spydd opptil flere ganger hver dag i snart 3 uker. Så du bør ikke ønske å være kvalm!
trine->mai07 og juni09 Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 Bare vær glad for at du ikke er kvalm. Har vært innlagt pga ekstrem svangerskapskvalme.. Begynnte å spy 3-4 ganger pr dag, dagene før jeg ble lagt inn (lag inn når jeg var 10+3 og kom ut igjen 10+6) spydde jeg 10-12 gange pr dag.. Gikk ned 6 kg på en uke! Så bare vær glad så lenge den holder seg unna!
julibarn igjen:) Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Tro meg, du har ikke lyst til å være kvalm! Dumme meg, tenkte akkurat det samme, selv om jeg har vært gravid og kvalm før..var 6 uker og hadde ingen symptomer, bortsett fra enorm appetitt på absolutt alt! Savna de typiske symptomene som stikkinger i puppene og sånn, til og med kvalme, ville bare ha symptomer! Er nå nettopp gått inn i uke 8, og klarer nesten ikke kome meg opp om morgenen. Har enda ikke spydd, heldigvis, men orker ingenting, og det er ekstra kjedelig når man skal holde det skjult og ingen er der til å synes synd på deg;) Kommer meg såvidt gjennom dagene på jobb. Lykke til, du klarer deg godt uten kvalmen. Regner med appetitten går litt over ettersom magen vokser også..?
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 Jeg er overlykkelig for at jeg faktisk ikke er noe videre kvalm denne gangen jeg! :-) Har vært kvalm de andre tre gangene, skikkelig, mens nå er jeg i høyden litt uggen/smpkvalm i noen minutter her og der, eller er jeg i helt fin form. Deilig!!!! Er også i uke 6, så det kan jo fortsatt komme da, men krysser fingrene for å slippe. Er egentlig ikke noe spesielt sulten heller, og har ikke lyst på søte ting, så da går det jo greit. Skjønner jo hvordan du tenker da, men det er ganske naturlig å ha det slik du har det nå, du skal jo lagre "ammefett" til senere vet du ;-)
tita86 Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 jeg er i min 7 uke og er ikke kvalm.. jeg håper det holder seg borte for jeg har en venninne som har vært ordentlig dårlig, og gått ned altfor mange kilo.. og det er heeelt normalt å gå opp under svangerskapet! og mye av det blir borte etter fødselen pga amming og mange trilleturer=) så ikke bekymre deg for det.. men prøv å holde deg unna brus og godteri. og utnytt det at du er i så god form=) gå en liten tur så ofte du kan, det hjelper på samvittigheten også=)
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #7 Skrevet 8. desember 2008 http://www.barnimagen.com/forum/thread/139253296 Vær så god! Du skal få kvalmen HELT GRATIS!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå