Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Gutten vår på 19 mnd har utslett rundt munnen som kommer og går. Det ser ut til at det kommer ekstra mye etter han har spist, uten at vi har kunnet koble det til en spesiell mattype. Kan det bare ha med fuktighet/kald luft å gjøre? Noe vi kan smøre på?
MathildeC Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Vet ikke, vi har samme problem. Kanskje det er været, kanskje maten..vet ikke. Forresten har det kommet nå med høsten, regner med det er været. Har prøvd med kuldekrem, men har nok ikke vært flink nok til å smøre på regelmessig.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. desember 2008 Det er det samme her, det kom i høst. Kanskje vi skal prøve kuldekrem!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 Vi hadde dette problemet med datteren vår, til slutt kobla jeg det til smokken, hun brukte den mye på dagtid og fikk mye utslett av det. Veit jo ikke om sønnen din bruker smokk i det hele tatt, men når vi kutta ut smokken på dagen forsvant utslettene! Ellers så smører vi med a-creme når vi skal ut i kulda (kan kjøpes på apoteket)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. desember 2008 Han smokker omtrent bare når han sover, og da mister han smokken etter han har sovnet. Tror ikke det er det, men har for sikkerhets skyld gått over til sånne smokker som slipper til mye luft.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #6 Skrevet 6. desember 2008 Huden blir jo sart når vinteren kommer, så er sikkert det siden du ikke regner med at det er matallergi. Vi byttet også over til smokker med bedre lufting, og om det ikke er pga smokken så hjelper det jo til at det ikke blir værre iallefall.
Fødemaskinen Skrevet 6. desember 2008 #7 Skrevet 6. desember 2008 Sånn får gutten min når han spiser feks ketsjup eller havregrøt med kanel og sukker.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #9 Skrevet 6. desember 2008 Høres ut som gutten vår dette.... Han har hatt utslett rundt munnen siden slutten av august så jeg relaterer det ikke spesielt til kulden da været var bra da. Har vært til legen med han og han trodde det kunne være sopputslett og vi fikk en salve som vi smørte med en stund. Det ble bedre, men ikke helt bra. Sluttet med salven og var til legen igjen. Har nå fått henvisning til hudlege og skal dit over nyttår. Nå er utslettet bedre enn på lenge. Enkelte dager er det helt bra, mens andre dager så har han litt. Hadde ikke tatt han med til lege slik som han ser ut nå, men kommer nok til å benytte oss av timen hos hudlege selv om det er veldig mye bedre nå. Har i det siste lurt på om det kan være en reaksjon på egg så skal teste det ut en dag. Virker ikke som at utslettet plager han på noen måte.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #10 Skrevet 8. desember 2008 Min gutt er mye plaget med dette, men han har atopisk eksem, så jeg tenker det er relatert til det. Ser imidlertid at kulden og all mat generelt gjør han mer sår.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #11 Skrevet 8. desember 2008 Ketsjup her også, blir rød med en gang.. Så det ble fort eliminert :-)
*ønsker nr 2* Skrevet 8. desember 2008 #12 Skrevet 8. desember 2008 Min har utslett rundt munnen.. men han har jo også atopisk eksem, og det blir rødt da han spiser citrus.. Han klør også av det, så citrus har dessverre innvikrking på eksemen hans.. Så nå blir det ikke mye citrus frukter fremover nei,.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #13 Skrevet 8. desember 2008 Mi jente på 15 mnd har også hatt problemet. . Jeg fikk beskjed av HS at nå kunne ho få Sanasol, så vi prøvde det, ho har også spist cherrytomater , det er det beste ho vet, har fått saltpølse på skiva også. Nå har vi kutta ut alt det , og begynner på nytt å introdusere en og en ting. Jeg smurte et tynt, tynt lag med hydrokortison på de værste flekkene om kvelden, og om morningen var det borte. Nå smører vi bare med fuktighetskrem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå