Leonella777 Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Det startet mandag 01 desember, i 9- tiden på morran. Jeg fikk en ri, og jeg var IKKE i tvil. Den var helt annerledes enn kynnere!! Riene kom med 7- 9 min mellom hele dagen, de var ikke så vonde. Jeg slappa av og så på tv, hadde litt besøk og pakka ferdig bagen. Heldigvis hadde mannen min tatt seg fri fra jobb. Han er trailersjåfør. I 5-6 tiden kom riene med 5 min mellom, og jeg ringte sykehuset. De sa jeg kunne komme inn for en sjekk. Vi ankom sykehuset kvart på 7 på kvelden. Riene roet seg ned, åpningen ble sjekket, og den var bare 1 cm!! Skuffet!! De ville sende meg hjem, men jeg sa jeg ikke burde det, for jeg følte dette ville gå raskt, og jeg fortalte om min mor som hadde fødd på 3 timer med sin første. JM sa at det var sjeldent det gikk så fort første gang, så jeg måtte nok ta en tur hjem. MEN siden jeg hadde hatt littt høyt blodtrykk, skulle en lege se på babyen med UL. Jeg måtte vente ca en time på dette, og riene tok seg opp igjen. Jeg kunne ikke gå selv, for hver gang jeg bevegde meg, fikk jeg en ri. Inne hos legn på UL, ble det verre. Jeg kunne ikke legge meg på ryggen, så han fikk ikke sjekket så nøye. Han sa at jeg så ut til å være i tidlig fødsel, men JM sa at nei, hun har bare 1 cm åpning. Men legen stod på sitt, og jeg fikk være på sykehuset. Vi gikk rett inn på en fødestue, og jeg skulle egentlig flyttes inn på et venterom, men hadde så vondt, og så begynte jeg å spy. Jeg lå i senga og det ble verre. Så fyllte JM opp badekaret, og DET VAR HELT fantastisk!! Jeg ble heelt avslappet, og klarte å takle riene kjempebra. De var regelmessige og vonde, men slappet fullstendig av mellom, så da fikk de skikkelig tak. Etter en times tid, gikk jeg opp igjen, og la meg i senga. Klokka 21:30 sjekket JM åpningen min igjen, og den var bare 2-3 cm sa hun. Jeg ble liggende i senga, mannen min var også der inne. Plutselig fikk jeg en ri som jeg merket var veldig mye vondere, og jeg ba mannen min hente JM; jeg MÅTTE ha lystgass!! Ny JM kom (vaktskifte) og kl 23:20 begynte jeg med lystgass. Det var utrolig bra!! Jeg ble avslappet, og det å konse på å puste den i meg, gjorde at jg bare seilte gjennom riene. Klart det var vondt, men slett ikke uutholdelig!! I 00- tiden hadde jeg 5 cm åpning, og nå var riene kraftige og kom med korte mellomrom. Noen rier hang sammen også, ikke pause altså. Trykkriene begynte 01:20, og da gikk vannet også. Det var deilig når vannet gikk, føltes litt at trykket ble litt mindre der inne. Klokka 02:03 var Nathaniel ute!! Helt frisk og perfekt!! Jeg var i aktiv fødsel i bare 2 timer, revna ikke. Fikk bare en overfladisk rift som ble sydd. Min opplevelse av fødsel, er at ja det er jo vondt, men ikke uutholdelig. Kroppen jobber selv, jeg bare fulgte med. Viktig å slappe av!! Lystgass er FANTASTISK Jeg greide til og med å fleipe litt der jeg lå mellom riene hehe JM jeg hadde var kjempe flink, likte henne svært godt, og jeg greide å høre på hennes veiledning, det er viktig. Hun ba meg presse, puste eller roe meg ned, det var kjempebra. Kunne ha snakket om fødselen i timesvis, men det skal jeg ikke. SPØR i vei, om dere lurer på noe, jeg svarer gjerne!! GLED dere til å føde!! Det er fantastisk å bli mamma!!! <3
Gjest Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 gratulerer med gutten! Syns fødselen din hørtes jævli ut jeg.. men det er vel for at jeg selv hadde en fødsel som 1 av 1000 opplever i følge jordmor.. så alt i forhold til min fødsel høres ille ut for meg hehe Kose dere masse i tiden fremover!! det går sååå fort
Gjest Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 Gratulerer så mye med gutten, Leonella !! Utrolig moro å se at du har fått nå Tipper dere koser dere kjempemasse, og fortsett med det! Klem fra meg:)
Itsrejk Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 Gratulerer med gutten, og med en flott fødsel!
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 7. desember 2008 #6 Skrevet 7. desember 2008 Hehe!! Gratulerer med gutten din!!:=) Synes også fødselen din hørtes egentlig vond ut, men det viktigste er at du har hatt en god oplevelse! Og ca 8-9 timer er jo ikke akkurat det værste for en 1.gangs;) (for du var vel det forsto jeg?) Jeg har selv hatt 3 fantastiske og RASKE fødsler helt uten komplikasjoner, så det meste som varer utover 4 timer og innebærer smertestillende virker jævlig for meg -hehe!:=)
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 7. desember 2008 #7 Skrevet 7. desember 2008 Synes det hørtes ut som en flott fødsel:-) Gratulerer så masse med lille gutten:-) Hva var hans vitale mål?
:*lillefru*:har født*: Skrevet 7. desember 2008 #9 Skrevet 7. desember 2008 Gratulerer så mye med gutten & velkommen til verden Prins Nathaniel ) Ønsker dere masse lykke til videre God Jul & Godt Nytt År )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå