Gå til innhold

ok.....pinnekjøtt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye pinnekjøtt beregner man pr person??? jeg stod i butikken og skulle kjøpe pinnekjøtt i dag...og jeg bare gikk derfra....DET ble en for stor avgjørelse gitt....fnis..... vi er 4 personer som skal spise...... hvor mye?? alle 4 spiser GODT.... er ikke finspiste altså...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mellom 4-600 g pr pers. Kommer an på om det er vannet ut eller ei også.

Utvannet veier jo litt mer.

Skrevet

Hmmm.. veit ikkje vekt, men 5-7 normale bitar til kvar? du skal vel har kålrabistappe og poteter til? Kanskje ha ei grov julepølse, også, sånn i tilfelle?

Det er betre å ta i litt på mengda, for det er godt å snoke litt på restane utover kvelden;)

Skrevet

ja......så hvis jeg feks kjøper 500 gram som IKKE er vannet ut....så burde det holde til 1 person?? altså 2 kg til 4 stk??

Skrevet

ja... må IKKE bli for lite mat...det blir krise...:-)

Skrevet

Ja det burde holde. Om ikke du har noe STORspisere som kommer da;-D

Her i huset beregner vi normalt til alle unntatt sambo, for han ELSKER pinnekjøtt og spiser enorme mengder når han først setter i gang;-D

Skrevet

alle spiser godt...men en av dem spiser MYE........... jaja..er vel ikke krise å ha litt ekstra....2.5 kg burde holde?? man kan vel fryse pinnekjøtt og bruke senere? selv om det er ferdig dampet liksom?

Skrevet

Jada, det kan du. Bare å skjerpe det litt under grillen når det tines opp:-)

Ha en deilig middag! Vi spiste pinnekjøtt i går kveld på julebord:-)

Skrevet

Jeg hadde det i forrige uke.

6 voksne og 4 kg kjøtt - det ble igjen nok kjøtt til en liten middag for meg og gubben dagen etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...