Gå til innhold

farlig å ta ibux???????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

har slitt med vondt i hodet i flere dager nå i dag så tok eg meg en ibux,men er det farlig å ta under graviditeten?ble litt bekymret her:( tok bare en likosm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se

http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/?mainpage=/felleskatalogen/show.do%3Ffilename%3D/content/preparat-register/I/Ibux_Weifa_83635.html

"Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Se Kontraindikasjoner. Skal ikke brukes i 3. trimester. Hemming av prostaglandinsyntesen kan ha skadelige effekter på svangerskapsforløpet og/eller den embryonale/føtale utviklingen. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Skal ikke brukes under 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Ved bruk hos kvinner som forsøker å bli gravide, eller i 1. og 2. trimester, bør dosen være lav og behandlingsvarigheten så kort som mulig"

Skrevet

Tror paracet er bedre. ring legen eller jordmoren din vel for sikkerhetskyld?

Skrevet

Det beste er vel å ikke spise noen form for smertestillende i det hele tatt!

Skrevet

Paracet kan man ta, men ibux skal man IKKE ta.

Skrevet

helsesøster sa til meg at det er greit og ta ibux,men man skal ikke ta for mye

Skrevet

Felleskatalogen som jeg refererer til lengre oppe er det samme som pakningsvedlegget som er utgitt av helsevesenet.

Kort sakt sier det, ikke ta ibux dersom du er i 3. trimester, og bruk det med forsiktighet i 1. og 2. trimester.

Skrevet

Jeg ble fortalt av j.m og mange andre at en skal IKKE ta ibux noen gang. Så hvorfor plent ta det når en faktisk kan ta anbefalt dose som står på esken av paracet, som en vet er heilt greit å bruke..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...