Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Jeg har to nydlige jenter med to forskjellige fedre (trodde jeg). Men etter en farskapstest, så viser det seg nå at den siste ikke er far ????? Det betyr at de nå har samme far, og jeg skjønner ingenting???? Jeg har vært 100% sikker, og bekymret meg ikke når far nr 2 ville ta testen. Men nå må jeg jo bare godta at han ikke er det. Hun er nå 2 år, og far nr 2 vil fortsette å være faren sier han. Men det går jo ikke an nå som vi vet dette. Er jo ikke riktig ovenfor barnet eller den virkelige faren. Men gruer meg til å fortelle han da, for vi har en fortid som har vært veldig vanskelig. Blir ikke lett dette. Nå vet jeg at noen vil fordømme meg, og si at jeg må jo vite hvem som er far osv. Men livet er ikke så rett frem for alle. Jeg har en historie som er veldig komplisert. Og jeg ville selvfølgelig tatt denne testen mye tidliger om jeg ikke var sikker i min sak. Skjønner fortsatt ingenting. Litt i sjokk her. Nå vil ikke far nr 2 at jeg skal fortelle noen om denne testen. At vi skal late som ingenting, og fortsette som før. Men da skjønner jeg ikke vitsen med denne testen. Nå er den tatt, og vi vet resultatet. Da må vi bare leve med det, og gjøre det eneste riktige. Hun har rett til å vite hvem som er hennes far, og han ar rett til å vite at han har et barn til. Nå er desverre han ikke noen fantastisk far for hun 1, og vil nok bli sint. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ hvorfor skal livet være så vanskelig???? Jeg forlot han fordi han var utro, psykopat, og til slutt voldelig. Møtte far nr 2. ble forelsket, og kom meg endelig vekk fra far nr 1. Ble gravid, og selv om alt skjedde nesten samtidig så var jeg ikke i tvil. Far nr 1 og jeg brukte kondom. Det gjorde ikke jeg og far nr 2 (var forelsket og dum). Eneste gang som er mulig, er den natten jeg gjorde det slutt med nr 1. Da ble han gal, truet med kniv, og laget et helvete. Vi hadde sex den natten (noe jeg ikke turde å nekte, og har prøvd å glemme). Må være den natten jeg ble gravid da, men trodde han brukte kondom da også. Men som sagt så har jeg ikke ønsket å tenke på den natten. Så nå er livet blitt enda mer komplisert. Håper bare det roer seg ned til slutt. Har klart å være nogenlunde venner med far nr 1 etter at det ble slutt med meg og far nr 2, så får håpe at han kan ta nyheten bra. Redd for et nytt helvete med han .-( Ja ja som man reder slik ligger man! Må bare ta konsekvensene av mine handlinger .-(
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 Men er nr 1 interessert i barnet da? Hadde han ikke bedt om en test selv om han ville vite? Faren er den som oppdrar mener jeg, og personlig synes jeg bio-greiene overdrives noe forferdelig. Ikke ta noen raske avgjørelser i hvertfall, men la nyheten synke litt inn først og bestem deg senere. Jeg synes ikke du skal bebreide deg selv. Ting skjer og livet er ironisk.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #3 Skrevet 7. desember 2008 En annen ting som du bør a med i vurderingen er hva skjer den dagen far nr 2 får ny dame og flere barn? Om ikke annet bør du ta denne diskusjonen med han. Det kan også bli merkelig for jenta når hun blir større og lurer på hvorfor hun ikke fikk bli kjent med sin biologiske far osv. Sett deg ned og tenk nøye gjennom ting før du tar et valg.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Hei, takk for svar. Nå har jeg tatt ting bero i helgen. Skal ringe og se om vi får ny test (ble gjort privat), for far nr 2 ønsket det. Men jeg tror neppe det er mulig. Har ikke råd til å betale 2800 kr for ny test. Far nr 2 flyttet fra meg i februar, giftet seg, og venter barn i februar 09. Så ting har vært komplisert lenge det :-(. Og selv om han nå sier at han angrer på å ha tatt testen, og vil fortsette som far. Så vil han snart få en til baby som er hans (vil jeg tro). Spørs om min jente blir like viktig da :-( Og far nr 1 har jo krav på å vite dette. Blir nok forferdelig sint, og appsolutt ikke glad for å måtte betale mer bidrag. Men er jo best i det lange løp. Hun burde jo også få vite hvem henner virkelig far er. Nå kjenner hun begge, og kaller igrunn alle menn for pappa. Så for henne vil nok ikke dette bli vanskelig. Da får hun og søsteren samme far, og det er jo bra. Men gruer meg så til å ta oppgjøret med alle. Mye følelser for alle, og det blir ikke lett :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå