Gjest Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Har en haug stikkord og notater, men ser jeg blir mye sittende med boka siden jeg føler det er mer utfyllende lesning. Tar gjerne imot gode tips her...regner med at det er endel her inne som enten har had mange eller som selv driver på med eksamenslesning. Begynner å bli en stund siden sist jeg hadde eksamen....og den gang hadde jeg MYE mere tid til å lese i fred og ro enn jeg har nå..sukk
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Slapp av, snakk med veileder om hva som er det viktigste, og fokusèr på det. Pluss INNHOLDET. Altså ikke nødvendigvis ordene alene, men sammenhengen og hva det vil fortelle deg. Prøv også å finne "knagger" du kan henge det forskjellige tingene på...ting du kan sette de i sammenheng med eller ord som er like.. Er det matte du skal ha eksamen i derimot...
Mille** Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 1: Komme seg ut av huset 2: Finne noen å studere sammen med som har samme mål som deg. 3: Løse oppgaver 4: Masse godis! ;o)
Kari K. med to søte små Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 avhenging av hva du skal ha eksamen i, men for hver periode/kapitell/avsnitt og eller emne, skriv opp enkle stikkord som gjør at du husker innholde i teksten. se sammenhenger, skriv stikkord, og tankekart. fokuser på helhet, med ha noen detaljer for hvert emne/kapitell. les effektivt i et par timer, å gå å gjør noe annet. ikke sitt over bøkene i tolv timer av gangen. da mister man konsentrasjonen. dette er mine erfaringer og tips. ser du er småbarnsmor. det var ikke jeg, så ting blir litt anneledes for meg.
Bunnies by night Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 Oppgaveløsning er alltid lurt, sammen med å kunne stoffet så godt at man ser røde tråder og sammenhenger på tvers av pensum - det kommer sikkert litt an på hva man studerer da! Spise regelmessig, få i seg nok væske og ikke minst frisk luft! Savner å kunne sitte døgnet rundt på lesesalen sammen med medstudenter, ta en kopp kaffe og klage litt til hverandre - litt vanskeligere når man har familie;)
Kari K. med to søte små Skrevet 6. desember 2008 #6 Skrevet 6. desember 2008 glemte å skrive at kvelden/dagen før leser man kun stikkordene og tankekartene for å friske opp hukkomelsen. det man ikke kan kvelden før, er bare å glemme. fokuser heller på helheten. les med andre er også veldig nyttig,
Gjest Skrevet 6. desember 2008 #7 Skrevet 6. desember 2008 Vel, til neste eksamen så SKAL jeg faktisk gjøre det, om så jeg må sende unger til besteforeldre....heldigvis får vi ikke karakter vurdering på denne her, men det blir det på de andre...tror nok jeg skal stå, men får jo ikke konsentrert meg.
Mom2Two Skrevet 6. desember 2008 #8 Skrevet 6. desember 2008 På mitt studium er det i hvert fall alfa og omega å lese oppgaven veldig nøye. Gjerne flere ganger. Ellers har jeg nå alltid brukt å lese både sent kvelden før og samme morgen helt til jeg går inn i lokalet;o)
mamman til to gutter Skrevet 6. desember 2008 #9 Skrevet 6. desember 2008 Løs gamle eksamensoppgaver med løsningsforslag!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. desember 2008 #10 Skrevet 6. desember 2008 ening med mamman til lille nurket. nå har jeg bare hatt 1 eksamen utenom vgs. men da var oppgavene veldig like de som var på de tidligere eksamenene. om man hadde gjort de siste 5-6 eksamensoppgavene og forsto de så var man temlig sikret på og greie seg bra.
Gjest -<<- Skrevet 6. desember 2008 #11 Skrevet 6. desember 2008 Skriftlig? Ta med sjokolade og bruk mange fine ord. Pisspreik selger.
Vilja<3 Skrevet 6. desember 2008 #12 Skrevet 6. desember 2008 jobb med tidligere eksamensoppgaver, mange! I stedet for å lese bøkene perm til perm, det rekker du uansett ikke gjennom. Jeg tar utgangspunkt i forelesningene, skriver mine egne notater fra dem og kap.i boken som er viktige, så pugger jeg det rett og slett. så løser jeg tidligere eks.oppgaver og pugger de også. Pisspreik og utenforskriving funker ikke for meg, jeg må pugge og forstå pensum, de store linjene:)
AO3 Skrevet 6. desember 2008 #13 Skrevet 6. desember 2008 SOV natta før eksamen. Ikke sitt oppe og les hele natta! Spis frokost. Ellers kommer det an på om det er muntlig eller skriftlig eksamen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå